به گزارش ایرنا از روابط عمومی تامین اجتماعی هرمزگان، غلامعباس مومنی روز چهارشنبه در این خصوص افزود: میزان پرداختی به بخش خصوصی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان، بدهی پرداختی به نیروهای مسلح یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سایر پزشکان و دندان پزشکان افزونبر یک میلیارد تومان بوده که پرداخت شده است.
وی با اشاره به تسویه حساب بخش قابل توجهی از مطالبات سازمان تأمیناجتماعی، ادامه داد: عملکرد شایسته مدیریت درمان هرمزگان در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم موجب کسب رتبه نخست در بین مدیریت درمان های کشور در ارزیابی سال ۱۴۰۱ شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان با تشکر از همکاران خود اضافه کرد: ارزیابی عملکرد مدیریت درمان توسط سازمان مرکزی در ۲ بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم بوده است، منظور از درمان مستقیم مراکز ملکی مدیریت درمان است که شامل بیمارستان خلیج فارس بندرعباس، مراکز سرپایی، پلی کلینیک ولیعصر بندرعباس، درمانگاه بعثت بندرعباس، درمانگاه پایانه بندرعباس، درمانگاه ولیعصر میناب، درمانگاه ولیعصر بندرلنگه،درمانگاه ولیعصر رودان، درمانگاه ولیعصر قشم، درمانگاه ولیعصر جاسک میشود.
دکتر مومنی با بیان اینکه ارزیابی توسط سازمان بر اساس گزارشهای مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات، سامانه نظارت و ارتباطات مردمی، اداره کل درمان مستقیم و اداره کل درمان غیر مستقیم انجام شده ابراز کرد: پرداخت بدهی های سازمان تأمیناجتماعی در ۲ مرحله صورت گرفته که مرحله اول آن به اتمام رسیده است و مطالبات سال ۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کاملا تسویه و مطالبات سال ۱۴۰۲ به هر میزان مطالبات بیمارستانی ارسال شده، تسویه شده است.
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارسال مدارک تاخیر دارد
وی افزود: بدهیهای این سازمان در حوزه سرپایی و در حوزه بستری تا خرداد ۱۴۰۲ پرداخت شده است و به دانشگاه علوم پزشکی طی چندین نوبت نامه نگاری اعلام شده در ارسال مدارک خود به تامین اجتماعی تسریع داشته باشند تا بتوان هزینههای آن را پرداخت کرد اما معمولا مدارک بیمارستانی با سه ماه تاخیر به دست ما میرسد و برای داروخانههای دانشگاه علوم پزشکی تا آخر مرداد تسویه صورت گرفته و مطالبات داروخانههای خصوصی نیز تا پایان تیرماه پرداخت شده و برخی طلب مرداد را هم دریافت کردهاند.
این مقام مسئول تشریح کرد: درمان غیر مستقیم به مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی گفته میشود مانند داروخانه ها، درمانگاه ها، پزشکان، بیمارستانها و مراکز پاراکلینیکی که یا دانشگاهی(دولتی) بودا یا خصوصی و یا وابسته به نیروهای مسلح هستند.
غلامعباس مومنی همچنین اضافه کرد: شاخص های مورد ارزیابی درمان مستقیم شامل:ضریب اشغال تخت، متوسط اقامت بیمار، میزان رضایت بستری، میزان رضایت سرپایی، درصد سزارین نولی بار، درصد زایمان طبیعی، درصد تعیین و تکلیف بیمار در بخش اورژانس زیر ۶ ساعت و درصد ترخیص با رضایت شخصی میشود که هر کدام به نوبه خود در سطح ارزیابی تاثیر گذار است.
وی بیان کرد: طبق این آمار مدیریت درمان استان هرمزگان در بخش درمان مستقیم در بین مدیریت درمان های کل کشور رتبه دوم و در بخش درمان غیر مستقیم رتبه نخست را کسب کرده است و در مجموع امتیاز ها رتبه نخست در بین مدیریت درمان های تامین اجتماعی کشور را به خود اختصاص داده است.
نظر شما