۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85263039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز نشست سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین + فیلم

تهران-ایرنا- نشست سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین در شهر جده عربستان آغاز شد و وزیر خارجه این کشور در آغاز این نشست، بر ضرورت ارسال کمک به نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری واس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در ابتدای این نشست خواهان ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای رساندن کمک‌ها و تجهیزات پزشکی و دارو به غزه شد.

وی گفت: بر تمرکز برای برقراری آرامش و ثبات در فلسطین تاکید می‌کنیم.

بن فرحان در ادامه افزود: بر لزوم تشکیل کشور فلسطینی و تضمین حقوق ملت فلسطین تاکید داریم.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل شورای همکاری اسلامی نیز در سخنانی در جریان این نشست اظهار داشت: امیدوارم نشست سازمان همکاری تصمیمات موثری برای متوقف کردن تجاوزگری رژیم اسرائیل اتخاذ کند.

وی گفت: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که رژیم اسرائیل به عنوان یک نیروی اشغالگر را به پایبندی به قوانین بین‌المللی و انسانی و قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل ملزم کند.

ابراهیم طه ادامه داد: امیدوارم که این نشست بتواند تدابیر و اقدامات موثری را برای توقف این تجاوزگری اسرائیل و حفاظت از ملت فلسطین و تقدیم کمک در این دوره سختی و رنج اتخاذ کند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین تاکید کرد که بدون ایجاد راه حلی فراگیر و عادلانه، صلح در منطقه محقق نمی‌شود.این راه حل باید به اشغالگری استعماری اسرائیل پایان دهد و خواست ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خود را تحقق بخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha