رئیسی: اوج نفرت از صهیونیست‌ها با بمباران بیمارستان غزه/ وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

تهران - ایرنا - نشست امروز هیأت وزیران و نیز حاشیه این جلسه با حضور وزرا در حیاط ساختمان دولت، مملو از خشم و نفرت نسبت به اقدام شنیع صهیونیست‌ها در بمباران بیمارستان غزه و شهادت مردم بی‌دفاع فلسطین بود.

به گزارش خبرنگار دولت ایرنا، صبح امروز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه نشست هیئت وزیران به ریاست آیت الله رئیسی در پاستور در حالی برگزار شد که بسیاری از مردم دنیا و نیز مسلمانان در شوک حمله وحشیانه دیشب صهیونیست ها در بمباران المعمدانی غزه و شهادت هزاران تن از مردم بی گناه و زنان و کودکان فلسطینی بودند. حال و هوای هیأت دولت نیز مملو از خشم و نفرت نسبت به صهیونیست ها و ابراز همدردی با مردم بی دفاع غزه بود.

اعلام محکومیت از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه در اظهارات و بیانات امروز اعضای هیأت وزیران دیده می شد و از مهمترین بندها و فرازهایی بود که با خبرنگاران در میان می گذاشتند.

آیت الله رئیسی: نفرت از صهیونیست‌ها در همه مردم با همه سلایق به اوج رسیده است

رئیس جمهور در نشست امروز هیأت وزیران ضمن محکومیت شدید جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «معمدانی» در غزه و تسلیت به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، همه فلسطینیان و امت اسلامی تصریح کرد: اگر چه رژیم سفاک صهیونیستی در سال‌های حیات ننگین خود، همواره همه قوانین بین‌المللی و اصول انسانی را زیرپا گذاشته بود، اما جنایت بمباران مردم بی‌دفاع و مجروحی که به بیمارستان پناه برده بودند، نقطه عطفی در کارنامه سیاه او محسوب می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نفرت از رژیم صهیونیستی در میان همه مردم با سلایق، باورها و گویش‌های مختلف به اوج رسیده است، افزود: مردم دنیا امروز از سران کشورها، افراد صاحب نفوذ و همه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی به‌ویژه کشورها و مجامع عربی و اسلامی سوال دارند که چرا در برابر این میزان از ددمنشی، درنده‌خویی و جنایت رژیم صهیونیستی نسبت به کودکان و زنان بی‌دفاع، بی‌گناه و بی‌پناه اقدام موثری انجام نمی‌دهند؟

درخواست معاون حقوقی رئیس جمهور از وزیر خارجه پیش از سفر به جده چه بود؟

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ سال از شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی کیفری گذشته، اما متاسفانه این دادگاه کار خاصی انجام نداده هر چند هیئت تحقیق ایجاد کرده‌اند.

دهقان ادامه داد: این دادگاه کیفری تنها مرجع کیفری بین‌المللی است که صلاحیت دارد و فلسطین هم صلاحیت آن را پذیرفته است. کاری که ما تقاضا کردیم و دیروز هم من از وزیر امور خارجه خودمان درخواست کردم که در کنفرانس کشورهای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند. سران و وزرای کشورهای اسلامی باید از این دادگاه بین‌المللی کیفری مجازات سران رژیم صهیونیستی را تقاضا کنند.

معاون رئیس جمهور: لایحه بودجه ۱۴۰۲ تا پایان آبان ماه نهایی می شود

داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره زمان ارائه برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: براساس اصلاحیه آیین‌نامه داخلی مجلس، امسال باید بودجه را دو مرحله‌ای بدهیم.

وی افزود: بر این اساس مرحله اول بودجه که درباره کلیات و تبصره‌هاست تا اوایل آبان تحویل مجلس شود که ما این مرحله را آماده‌ کرده‌ایم ولی نظر رئیس مجلس این بود که باید ما قانون برنامه هفتم را در بودجه سال آینده لحاظ کنیم به همین جهت بنا شد منتظر باشیم تا پس از تصویب برنامه هفتم، لایحه بودجه را جمع بندی کرده و به مجلس ارسال کنیم و فکر می‌کنم در این شرایط تا آخر آبان لایحه را به مجلس ارسال کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی: ۱۱۱ هزار کادر درمان و نیروی وزارت بهداشت جذب می‌شود

میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا آزمون استخدام ۱۱۱ هزار کادر درمان و نیروی وزارت بهداشت برای ۲۲ هزار پست با تاکید بر مناطق محروم، فوریت‌های پزشکی برای کمک به بیمارستان‌های تازه تاسیس برگزار خواهد شد.

وی همچنین درباره آزمون جذب معلم گفت: امروز یا فردا سازمان سنجش نتایج آزمون دبیری را اعلام خواهد کرد. حدود ۱۵ هزار دبیر جدید در آموزش و پرورش خواهیم داشت. نزدیک به ۱۰ هزار نفر هم تکمیل ظرفیت آموزگاری داریم. کارها در آموزش و پرورش نهایی شده و ما منتظر اعلام سازمان سنجش هستیم.

پشت پرده انتشار خبر حمایت وزیر تعاون از مسکن ۲۵ متری

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع ساخت مسکن ۲۵ متری اظهار کرد: آقای موسوی لارگانی از من وقت گرفته بود و همراه او یک متقاضی بود که ایده ساخت واحدهای مسکونی را داشت و از من تقاضا کرد که می‌خواهم مسکن بسازم و پیگیر توسعه تعاونی‌ها و نیازمند حمایت هستم.

وی افزود: او در این جلسه تاکید کرد که نه از دولت پول می‌خواهم، نه زمین، نه تسهیلات؛ من هم گفتم چه چیزی بالاتر از این؟ شما تعاونی می‌خواهید ما هم به تعاونی شما کمک می‌کنیم. پیگیر هم هستیم به تعاونی‌ها کمک کنیم. نه ایشان بلکه هرکس بخواهد تعاونی مسکن ایجاد کند ما حمایت می‌کنیم. تحت هیچ شرایطی در این گفت‌وگو از متراژ مسکن صحبت نشد. وزارت کار که متولی مسکن نیست ما متولی اشتغال هستیم.

وزیر ارشاد: کلنگ ساخت مسکن خبرنگاران اول آبان در پرند به زمین زده می شود

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با ابراز تاسف از قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، گفت: آقای مهرجویی یکی از معتبرترین کارگردان‌های مولف در سینمای ایران بود. ایشان با ساخت فیلم «گاو» و سایر فیلم‌های اجتماعی تاثیرگذار، نقش مهمی را در ارتقاء فیلم‌های فلسفیِ تاثیرگذار سینما ایفا کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کلنگ احداث شهرک هنر در ورودی شهر جدید پرند روز اول آبان به زمین زده خواهد شد و در گام نخست ساخت ۲ هزار واحد مسکن خبرنگاران، هنرمندان، نویسندگان، اهالی هنر و فعالان قرآنی که قبلا ثبت نام کرده بودند، آغاز می‌شود؛ اعضای صندوق هنر می‌توانند در طرح مسکن خبرنگاران و هنرمندان ثبت‌نام کنند ولی باید شرایط عمومی نهضت ملی مسکن را دارا باشند.

وزیر کشور: عده‌ای دنبال تفرقه میان ایرانی‌ها و مهاجران افغان هستند

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تلاش منافقین برای ایجاد اختلاف بین مردم ایران و مهاجران افغانستانی، تصریح کرد: مردم مهاجر افغانستان به دلیل ظلم و ستم ابرقدرت‌ها چه در دوره شوروی چه زمانی که آمریکا به این کشور رفت، خانه و کاشانه خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت شدند. ایرانی‌ها هم با آغوش باز این مهاجرین را پذیرفتند.

وی افزود: اما برخی تلاش می‌کنند روابط خوب مردم دو کشور را به چالش تبدیل کنند و این حتما طراحی دشمنان دو کشور است. البته برخی مردم نگرانی‌هایی درباره ساماندهی مهاجران دارند که این نگرانی مورد قبول است و مهاجران افغان ساماندهی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha