تحریف و شبهه پراکنی از موشک‌های اسراییل سهمگین‌تر است

اراک - ایرنا - دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: بدتر و سهمگین‌تر از موشک‌های اسراییل، موشک‌های تحریف و شبهه پراکنی‌ها است.

به گزارش ایرنا، سید مجید امامی در بیستمین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و آیین اختتامیه چهاردهمین همایش ملی علمی و پژوهشی اخلاق و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در فرهنگسرای شهر اراک، افزود: دردناک‌تر از جنایات صورت گرفته در غزه، قربانیان فکری و فرهنگی به واسطه عملیات برخی از رسانه‌ها است که جای تاسف دارد.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مسئول کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره به میزبانی استان مرکزی در اراک، افزود: نگرانی‌هایی از سبک زندگی و اخلاق کاربردی وجود دارد که پیچیده‌تر شدن زندگی، ورود جدی و نفوذ فناوری در زندگی‌ها از عوامل این نگرانی‌های است.

امامی اظهار کرد: اگر سبک زندگی امروز مهم است، بخشی به خاطر تهاجم تمدنی و انفعال تمدنی است و راه‌حل آن ارتجاع و محروم کردن نیست، بلکه فکر کردن و فرایندهای نوآوری فرهنگی است.

وی گفت: محبت و کششی نسبت به امام رضا(ع) وجود دارد و ایشان کانون صدور محبت و معنویت است که در سبک زندگی اسلامی باید از این امام معصوم کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در این آیین گفت: به همت نیروهای مقاومت حماس و مجموعه نیروهای اسلامی جریان اضمحلال اسرائیل در حال رخ دادن است.

مرتضی سعیدی‌زاده افزود: باید امام رضا (ع) و معارف ایشان در گذر زمان و ابعاد مختلف زندگی بشر جاری و ساری شود.

وی بیان کرد: امام رضا(ع) منبع فیض الهی است و باید برای حل مسایل مختلف در حوزه‌های مختلف و برای امت اسلامی بهره‌گیری کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: امروز جامعه ما نیازمند معنویت و اخلاق است.

سعیدی‌زاده اظهار کرد: جهان تشنه معارف ناب توحیدی و سبک زندگی اسلامی است.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ رضوی در نجات بشریت و افزایش محبین اهل بیت(ع) نقش موثری دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: امسال به همت استان مرکزی و دانشگاه اراک همایش علمی پژوهشی و اخلاق و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی برای اولین‌بار مجوز اخذ کرد که با توفیقات خوبی همراه بود.

سعیدی‌زاده اظهار کرد: امروز رسانه‌ مهمترین ابزار جنگ بین‌قدرت‌ها در دنیا است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این آیین گفت، ضمن محکوم کردن کشتار بی‌گناه کودکان، زنان و مردان غزه گفت: برگزاری چهاردهمین همایش ملی علمی، پژوهشی اخلاق و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در شهر اراک، برگ زرین دیگری بر تاریخ استان امام راحل(ره) است.

حسین محمودی فر افزود: شناخت،تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی، الگوگیری از سبک زندگی رضوی در مواجهه با مسایل و بحران‌های امروز جامعه، کمک به جریان‌سازی فکری و ایجاد بستری برای گسترش زندگی ایرانی اسلامی، تولید آثار علمی و پژوهشی مبتنی بر سیره رضوی و شناخت، حمایت و تجلیل از تولید کنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار پژوهشی و نشر آن از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی بیان کرد: مقالاتی که در این همایش منتخب شدند، با حمایت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) چاپ می‌شود شد تا در اختیار مردم و علاقمندان قرار گیرد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، از حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، سپاه روح الله، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اراک، دانشگاه اراک که در رقم زدن این اتفاق مبارک در استان مرکزی نقش آفرینی کردند، قدردانی کرد.

چهاردهمین همایش ملی علمی و پژوهشی اخلاق و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی به میزبانی استان مرکزی، پذیرای ۴۵ مقاله بود که از این تعداد ۱۶ مقاله پذیرفته شد.

در پایان این همایش از مقالات برتر با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha