مردم مشهد جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

مشهد-ایرنا-جمعی از مردم مشهد و در پی انتشار فراخوان های مردمی در اقدامی خودجوش از میدان شهدا تجمع کردند و با سردادن شعارهایی در دومین شب جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، خواستار محکومیت جهانی این اقدام آنان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم مشهد چهارشنبه شب و در این مراسم ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و با سردادن شعارهای همچون "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "لشکر قدس ایران، انتقام انتقام"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا"، "هیهات من الذله"، "الله اکبر خامنه ای رهبر"، "یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو" و "نصر و من الله و فتح القریب" انزجار خود را به جنایت صهیونیست‌ها نشان دادند.

همچنین برخی از تجمع کنندگان در این مراسم در حالی که پرچم‌های ایران، فلسطین و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان را در دست داشتند، به سمت حرم مطهر رضوی راهپیمایی کردند.

سکوت منفعلانه نهادهای حقوق بشر ادامه دهند جنایت رژیم اشغالگر است

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در بیانیه ای با اشاره به اینکه بدون شک تا زمانی که سکوت منفعلانه نهادهای حقوق بشر، سازمان ملل و برخی از کشورهای اسلامی ادامه داشته باشد، اینگونه جنایت‌ها ادامه خواهد داشت، افزود: دیگر بار دست پلید جنایتکار استکبار جهانی از آستین رژیم غاصب صهیونیستی برون آمد و بیش از هزار کودک بیمار و شیرخوار را در آتش قهر و غضب خود سوزاند ت نقاب دروغین حقوق بشری از چهره ناپاک اشغالگران قدس شریف، برداشته شود.

سید هادی طباطبائی در این بیانیه آورده است: خون پاک شهدای طوفان الاقصی و دیگر شهدای مبارزه با استکبار جهانی به ویژه سردار رشید حاج قاسم سلیمانی به آزادی قدس شریف خواهد انجامید.

وی در این پیام افزود: به مردم ولایت مدار استان خراسان رضوی تاکید می کنم، بدون شک پاسخ این جنایت با عنایت خداوند متعال، به دستور ولی امر مسلمین و رعایت قوانین انسانی و اخلاقی به این بـُزدلان نامرد داده خواهد شد.

جهان برای هر اسراییلی ناامن گردد

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد نیز با محکوم کردن جنایت اسراییل در حمله به بیمارستان غزه اعلام کرد: "سکوت" در مقابل این جنایت شنیع و ضد بشری، همراهی با صهیونیست ها تلقی گردد و باید جهان برای هر اسراییلی ناامن شود.

مولوی غلام نبی توکلی در بیانیه ای خود آورده است: از حاکمان کشورهای "اسلامی" که برای این پلیدان "سفارتخانه" ایجاد کردند می خواهم هرچه سریعتر دفاتر جاسوسی این رژیم جعلی را در سراسر جهان اسلام بسته و همه پرسنل آن را به عنوان "همکار" در این جنایت تحت پیگرد قرار دهند؛ پاسخ قاطع از سوی جهان اسلام، با کنار گذاشتن همه اختلافات، در اسرع وقت با برگزاری "نشست فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی" در سطح "سران کشورهای اسلامی" بر ضد صهیونیست ها و حامیان جنایتکار آنها اعلام موضعی قاطع، شفاف و کوبنده فراهم می‌کند.

وی افزود: جنایت آمریکا به عنوان طراح و مشاور این حمله و اسراییل به عنوان عامل حمله تروریستی به بیمارستان غزه، جنایت علیه بشریت و تمام ارزش های انسانی بود و عجیب نیست که حلقوم فاسدان و فاسقانی که دم از "حقوق کذایی بشر در غرب وحشی" می زدند، بسته و زبانشان لال است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد در بیانیه خود آورده است: شدت واقعه "حمله تروریستی رژیم سفاک و تروریستی اسراییل به بیمارستان غزه" چنان بود که هیچ واژه ای تاب تشریح و توصیف آن را ندارد و درد این واقعه بی رحمانه چنان است که هیچ قلبی توان تحملش را ندارد. آنچه در غزه مظلوم و بی پناه روی داد، تا کنون هیچ جنایتکاری در تمام طول تاریخ انجام نداده است ولی "بایدن" و "نتانیاهو" به عنوان کثیف ترین، پلید ترین و شیطانی ترین افراد عالم با این کار، روی تمام جنایتکاران عالم را سفید کردند.

به گزارش ایرنا، اشغالگران صهیونیست سه شنبه شب و در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه بیش از یک‌هزار فلسطینی از جمله صدها کودک را به شهادت رساندند.

از سویی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که مسئولیت بمباران بیمارستان المعمدانی برعهده جنبش جهاد اسلامی است.

وی صبح امروز با برگزاری شوی تبلیغاتی، بار دیگر همسو با سایر سران صهیونیست درصدد حاشا کردن کشتار شب گذشته ارتش این رژیم در بیمارستان المعمدانی در غزه و فرار از مسئولیت آن برآمد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعاهای سران این رژیم از شب گذشته تا صبح امروز را تکرار کرد و مدعی شد: یک موشک عمل نکرده جهاد اسلامی از منطقه ای نزدیک به بیمارستان اصابت کرده و حماس هم از آن سوء استفاده کرده است.

این درحالیست که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که اشغالگران با ارائه روایت دروغ و ترویج آن از طریق پروپاگاندا رسوا شده اند و تلاش بیهوده ای برای فرار از ارتکاب کشتار بیمارستان المعمدانی صورت می‌دهند.

حماس اعلام کرد: اشغالگران فاشیست که بیش از چند روایت درباره کشتار از زمان وقوع آن در ساعات اولیه کرده‌اند، مسئول مستقیم این کشتار هستند. آنها مسئول مستقیم کشتاری هستند که به طور مستقیم با قدرت آتش آمریکایی که فقط اشغالگران آن را در اختیار دارند، رخ داده است.

جنبش اسلامی بیان کرد: سازمان ملل و همه کشورها باید در راستای توقف کشتار جمعی حرکت کنند که با تصمیمات سران اشغالگر انجام می شود.

پیش از این هم عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به روایت رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان المعمدانی واکنش نشان داد و روایت تل آویو را کذب دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha