۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85263626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد پایگاه اطفا حریق، نیاز اساسی شهرستان کلاله است

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار کلاله گفت: با توجه به وجود مراتع و جنگل‌های طبیعی و سوزنی برگ قابل توجه و سابقه متعدد آتش‌سوزی، ایجاد پایگاه اطفای حریق یکی از نیازهای اساسی این شهرستان است.

به گزارش ایرنا از فرمانداری کلاله، فرهاد شیبک روز پنجشنبه در نشست با کارشناسان حفاظت سازمان منابع طبیعی اظهار کرد: این شهرستان ۱۲۳ هزار هکتار مرتع، جنگل‌های طبیعی و سوزنی برگ دارد و بروز آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع طبیعی منطقه از دغدغه‌های دوست‌داران طبیعت محسوب می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۲.۳ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کلاله دچار حریق شد که با تلاش ماموران منابع طبیعی، نیروهای مردمی و بسیج مهار گردید.

فرماندار کلاله گفت: بر اساس تجربه، مهار آتش سوزی جنگل‌های شرق گلستان در ارتفاعات صخره ای، سخت گذر و جنگلی، نیاز به تجهیزات اطفا حریق را ضروری کرده است.

در ادامه این نشست در رابطه با تامین اعتبار برای ساخت پایگاه اطلاع حریق در کلاله گفت و گو و تبادل نظر شد.

به گزارش ایرنا، کلاله ۱۲۳ هزار هکتار عرصه منابع ملی دارد که ۴۵ هزار هکتار آن جنگل‌های طبیعی و ۲۳ هزار هکتار آن جنگل‌های دست‌ کاشت است و همچنین ۵۵ هزار هکتار عرصه مرتعی برای تولید گوشت در اختیار دامداران مجاز قرار دارد.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است.

گلستان بیشترین جنگل‌های دست کاشت سوزنی برگ کشور را دارد و در ماه‌های گرم سال این جنگل‌ها مانند انبار باروت بوده و با کوچکترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شود و عمده آتش‌سوزی‌های فصل تابستان در استان هم ناشی از آتش زدن عمدی و یا سهوی اراضی کشاورزی و سرایت آن به جنگل است و در داخل جنگل‌ها آتش‌سوزی کمتر و به ندرت رخ می‌دهد.

اراضی زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار است که ۴۵۲ هزار هکتار آن جنگل و ۸۶۲ هزار هکتار آن مرتع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha