۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85263875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمدن‌سازی اسلامی برنامه اولویت‌دار حوزه‌های علمیه است

اراک - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری یزدی گفت: تمدن‌سازی اسلامی برنامه اولویت‌دار حوزه‌های علمیه است که در این راستا باید تدوین و پیاده سازی رشته‌های تخصصی در همه بخش‌ها باید مورد توجه متولیان این مراکز علمی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله «عبدالکریم فرحانی» روز پنجشنبه در پیش کنگره حاج شیخ کریم حائری در مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: رهبر معظم انقلاب حوزه‌های علمیه را مادر انقلاب اسلامی و حوزه علمیه اراک را، مادر حوزه علمیه قم معرفی نموده‌اند و بر همین اساس نقش حوزه‌های علمیه در تمدن‌سازی اسلامی باید بیش از پیش برجسته‌سازی شود.

وی درباره سابقه تمدنی انقلاب اسلامی گفت: ریشه تمدن ما،هجرت اهل بیت(ع) است و در این هجرت دو انقلاب و دو کانون تمدنی ایجاد شد که موضوع تنها به شیعه خلاصه نمی‌شود، بلکه منظور تمام جهان اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مطالبه مقام معظم رهبری در بخش تبلیغ است و ایشان نگران این مقوله هستند که می‌طلبد طلاب نسبت به رفع این دغدغه معظم‌له تلاش کنند.

آیت‌الله فرحانی با بیان اینکه، نبی مکرم اسلام یک کانون تربیتی برای جمعی از نیروها ایجاد کرد، افزود: پیامبر خدا، نهال تمدن اسلامی را در مدینه کاشت و آن را گسترش داد و نگرانی دنیا این است که تجربه حضرت رسول خدا، تکرار شود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی تمدن مارکسیسم را نابود کرد و امروز فروپاشی صهیونیستم با گسترش الگوی همان انقلاب رقم خورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به شخصیت عبدالکریم حائری اشاره کرد و گفت: این استان بزرگوار از اراده‌ای پولادین برخوردار بود که توانست در حکومت پهلوی حوزه علمیه قم را تاسیس کند که امروز تمام جهان اسلام از آن بهره‌مند است.

آیت‌الله فرحانی افزود: مقام معظم رهبری، از آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی حوزه‌ علمیه آیت‌الله حایری خواستند و ایشان نیز با تلاش شبانه‌روزی توانستند تحولی شگرف در حوزه‌های استان ایجاد کنند.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات آیت‌الله حائری در حوزه علمیه اراک تربیت مرواریدی همچمون امام راحل بود که پایه گذار انقلاب اسلامی شدند و اکنون به برکت همان انقلاب کشور به یک قدرت مطلق در تمام بخش‌ها تبدیل شده است.

دبیر کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری یزدی گفت: آیت‌الله حایری، سیاستمداری عاقل، نیروی قوی انقلابی در امتداد میراث صاحب تنباکو و در امتداد نگاه شیخ فضل‌الله نوری بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: رژیم منحوس و غاصب اسرائیل با بمباران بیمارستان غزه سند نابودی خود را امضا کرد.

آیت‌الله فرحانی افزود: اکنون تربیت شده‌های مکتب امام خمینی، نظیر حاج قاسم سلیمانی و تربیت شده مقام معظم رهبری وارد کارزار مبارزه با ظلم جهانی شده‌اند.

وی بیان کرد: ولایت مطلقه که رمز موفقیت جمهوری اسلامی است میوه بیت شیخ عبدالکریم حائری است.

دبیر کنگره یکصدمین سالگرد شیخ عبدالکریم حائری گفت: ۳۶۹ مقاله به دبیر خانه کنگره رسیده و از این تعداد ۱۱ کتاب از این همایش تالیف و۲۷ جلد از آثار شیخ عبدالکریم حائری نیز تألیف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha