برگزاری همایش بزرگداشت بزرگان دینی در جامعه ضروری است

اراک- ایرنا- رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: برگزاری همایش‌ها و آیین‌های بزرگداشت بزرگان دینی برای معرفی آنان در جامعه ضروری‌ است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد حسن اختری روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت آیت‌ الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی در اراک، افزود: شناساندن سرمایه‌های بزرگ و بزرگان مکتب اهل بیت(ع) در جامعه کار بزرگ و وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه در مکتب اهل بیت(ع) بزرگانی وجود دارند که بسیاری از مردم از آنان شناختی ندارند، عنوان کرد: حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی از سرمایه‌های بزرگ مکتب اهل بیت(ع) محسوب می‌شود که تاسیس حوزه علمیه قم، احیای حوزه علمیه سپهداری اراک و تربیت شاگردان بزرگی از جمله امام راحل، آیت‌الله بروجردی، شیخ محمد تقی و شیخ احمد خوانساری بخشی از اقدامات این عالم فرزانه است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: با تاسیس حوزه علمیه قم توسط حاج شیخ عبدالکریم یک تمرکز بی‌سابقه‌ای در این مراکز علمی در سراسر کشور ایجاد شد که اکنون نیز همان سبک در حوزه‌ها دنبال می‌شود.

آیت الله اختری افزود: همگان به تمام معنا معتقد هستند که حوزه علمیه نجف و قم از نظر محتوایی و رسالتی با هم متفاوت است و شناخت نسبت به مسائل در آنها تفاوت دارد.

وی با یادآوری جنایت‌های اسرائیل و دشمنان اسلام در غزه، گفت: سیاست استعمار پیر و ننگین انگلیس از سال‌های دور است و آنها از اسلام وحشت و هراس دارند و به همین دلیل همه تلاش خود را برای از بین بردن مسلمانان به کار گرفته‌اند.

آیت الله اختری عنوان کرد: مسئله لباس، کشف حجاب و جلوگیری از برگزاری آیین‌های مذهبی در کشورهای اسلامی نتیجه سیاست انگلیس است.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام و سیاستگذاران خارجی تخریب حوزه‌های علمیه را در دستور کار دارند و بر همین اساس باید جایگاه این مراکز علمی و به خصوص مرجعیت در کشور روز به روز تقویت شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، برگزاری تجمعات و راه‌پیمایی ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را قابل تحسین عنوان کرد و گفت: امروز مردم فلسطین نیاز به کمک و پشتیبانی دارند که باید در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور توجه ویژه شود.

آیت‌الله اختری اظهار کرد: اعلام آمادگی جوانان برای حضور در فلسطین پشت دشمن را می‌لرزاند و به نیروهای مقاومت امید می‌دهد.

وی تصریح کرد: رژیم اسرائیل آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و آمریکا نمی‌تواند با ناو و سلاح، رژیم اسرائیل را نجات دهد.

در پایان این آیین از تمبر همایش بزرگداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی رونمایی و ۲۳۰ سری جهزیه به نیازمندان استان مرکزی توزیع شد.

استان مرکزی با دارا بودن یک میلیون ۴۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲ شهرستان دارد و زادگاه یک چهارم مفاخر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha