۱۸ درصد فوتی‌ تصادفات شب صرفا به دلیل نقص روشنایی است

تهران بزرگ - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران گفت: در سال جاری ۱۸ درصد از فوتی‌های تصادفات رانندگی رخ داده در شب صرفا به دلیل نقص روشنایی بوده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران روز پنجشنبه اظهار کرد: در راستای پیگیری مصوبات شورای راهبری کاهش تصادفات و تاکید استاندار تهران مبنی بر رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات، مشکلات و خاموشی معابر درون شهر تهران بررسی شد.

ابوالفضل دربانی ادامه داد: با توجه به تحلیل آماری در سال ۱۳۹۹ از تعداد ۵۷۸ نفر فوتی، ۴۷ درصد در شب و در سال ۱۴۰۰ از ۵۴۹ نفر ۴۳ درصد در شب و در سال جاری از ۵۳۸ نفر ۴۵ درصد در شب اتفاق افتاده است.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران یادآور شد: در این جلسه نقاط فاقد روشنایی و پرمخاطره از نظر نقاط حادثه‌خیز توسط نماینده راهور و شهرداری اعلام و قرار شد با تشکیل کارگروه با حضور نماینده راهور، شهرداری و توزیع برق تهران بزرگ با محوریت فرمانداری تهران از نقاط بازدید و طی بازه زمانی یک ماه برنامه عملیاتی اعم از هزینه‌ای و زمانی برای روشنایی معابر به دبیرخانه شورای ترافیک اعلام تا گزارش نهایی در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات ارایه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha