معاون وزیر کار: تلاش شهرداری بروجرد در تضمین امنیت شغلی کارگران ستودنی است

بروجرد - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آنچه که همکاری و تلاش مسوولان محلی بویژه شهرداری بروجرد در تبدیل وضعیت استخدامی و تضمین امنیت شغلی کارگران این نهاد نامید؛ تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسین رعیتی فر امروز پنجشنبه در مراسم اعطای احکام تبدیل وضعیت کارگران شهرداری بروجرد در استان لرستان اظهار کرد: تلاش مسوولان شهرستان و شهرداری در پایدار کردن شغل کارگران قابل تقدیر است و به سهم خودم تشکر می کنم.

وی همچنین گفت که کارگر و کارفرما ۲ بال تولید هستند و اگر نقصی در یکی از این بال‌ها به وجود آید در روند توسعه و پشرفت کشور اختلال ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت تلاش می کند تورم را کنترل و نتیجه آن بر سفره کارگر اثر گذار باشد، بیان کرد: همدلی و همراهی کارگران، کارفرمایان و مدیران تولید می‌تواند به هم افزایی، افزایش تولید و ارتقای بهره‌ وری کمک کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کارخانجات و مراکز تولیدی کشور بیش از ۱۴ هزار شهید تقدیم میهن کردند و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی کارگران در ۲ جبهه «جنگ» و «پیشتیبانی و تولید» تلاش می‌کردند.

رعیتی‌فر امنیت شغلی، مسکن و معیشت را از مشکلات اصلی جامعه کارگری برشمرد و ادامه داد: اگرچه تحریم و مسائل اقتصادی این مشکلات را با چالش جدی روبرو کرد اما باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی همچنین گفت: با تلاشی که طی ۲ سال اخیر انجام گرفت، دستورالعمل سازش درون کارگاهی که قبلاً توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده بود با همکاری و مشورت دیوان مورد بازنویسی و بازنگری قرار گرفت که با استفاده از ظرفیت تشکل‌های کارگری اگر اختلافی بین کارگر و کارفرما در موضوع حق‌السعی پدید آمد؛ اختلافات در همان محل کارگاه مورد سازش و رسیدگی قرار گیرد.

وی با تاکید بر کمک به حوزه تولید و اشتغال اظهار کرد: در جنگ اقتصادی همه به تولیدکنندگان کمک کنند چرا که با تعطیلی هر کارخانه سنگری از دست می رود.

به گزارش ایرنا، بازدید از ۲ طرح صنعتی شهرستان، طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد و شرکت در آیین اعطای احکام تبدیل وضعیت کارگران شهرداری بروجرد از برنامه های سفر کاری معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این خطه از لرستان است.

برابر اعلام مدیران شهری بروجرد حدود ۴۰۰ کارگر شهرداری برابر قانون مربوطه شامل طرح تبدیل وضعیت استخدامی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha