اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر در بخش‌ کشاورزی بروجرد ایجاد شد

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سهم اشتغال این دستگاه در سال جاری ۳۰۰ نفر تعیین شده که در ۶ ماهه ابتدایی ثبت ۲۰۰ نفر آن در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

جواد گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج طرح توسعه‌ای و تکمیلی در بخش‌های شیلات، تولیدات دامی و گلخانه‌ای بروجرد در کارگروه استان مصوب و به زودی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری موافقت با صدور مجوز مشاغل خانگی و ارسال الکترونیکی مدارک به اداره کار شهرستان بروجرد به تعداد ۶ فقره انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: این طرح‌ها شامل ۲ طرح تولیدات دامی، ۲طرح شیلات و یک گلخانه به ارزش ۸۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است.

گودرزی ادامه داد: این طرح‌ها جهت جذب تسهیلات تبصره ۱۸ از محل کمک های فنی و اعتباری قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست امسال "ترسیم" ۸۵ هزار رکورد(ترسیم و توصیف ) با مساحت ۴۹ هزار هکتار در سامانه "سامکا" از سوی همکاران در مراکز پنج گانه جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفته است.

گودرزی گفت: در راستای پاسخگویی به استعلامات ثبت در موضوع قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی ۲۷۷ سند صادر و ۶۴ مورد نقل و انتقال انجام شده است.

وی افزود: پنج مورد پرونده تبصره چهار ماده یک تشکیل و به استان ارسال شده و هشت مورد نیز در دست اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: در این مدت ۶۰ مورد بررسی قسمت‌های اصلاحات ارضی و پاسخ به نامه های قضایی بررسی و ۱۷ مورد تداخلات روستا انجام و ۲۰ مورد به محاکم قضایی معرفی شدند.

گودرزی اضافه کرد: معرفی ۱۶۲ نفر از دارندگان مجوز مشاغل خانگی و پروانه بهره برداری از جهاد کشاورزی جهت دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۶ به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال به بانک را از دیگر اقدامات انجام شد.

وی ادامه داد: در راستای پاسخگویی به استعلامات ثبتی موضوع قانون تعیین تکلیف وضعیت زمین های کشاورزی و ساختمانهای فاقد سند رسمی ۲۷۷ سند صادر و ۶۴ مورد نقل و انتقال انجام شده است.

گودرزی یادآور شد: در این مدت ۶۰ مورد بررسی اصلاحات ارضی و پاسخ به نامه های قضایی صورت گرفت و ۱۷ مورد تداخلات روستا انجام و ۲۰ مورد به محاکم قضایی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha