افزون بر ۳۰۰ همت برای  تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور اختصاص می‌یابد

یزد - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تا پایان امسال بیش از ۳۰۰ همت برای پروژه های نیمه تمام کشور تخصیص خواهد یافت .

به گزارش ایرنا، " داود منظور" پنجشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد افزود: رویکرد سازمان برنامه و بودجه بر این است که بیشترین همراهی را با دستگاه های اجرایی بویژه در استان ها داشته باشد تا رضایت مردم بیش از گذشته تامین شده و دستگاه های اجرایی نیز نقش و مسئولیت خود را بهتر انجام دهند.

وی ادامه داد: تامین منابع مالی نقش مهمی در انجام فعالیت ها دارد و بنا به ظرفیت ها باید منابع بین استانها توزیع شود تا پروژه ها پیشرفت بیشتری داشته باشند اما نیازمندی ها و مطالبات بیش از ظرفیت های مالی است و با طرح های مشارکتی و جلب مشارکت بانک ها و خیرین و سرمایه گذاری بخش غیردولتی باید در اجرای پروژه ها کمک گرفته شود.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در این تغییر رویکرد فرصت بسیار خوبی است و سازمان مدیریت نیز تسهیلات را ضمانت می کند و با کمک منابع بانکی می توان بسیاری از این پروژه های نیمه تمام را تکمیل کرد.

منظور افزود: مهم ترین اقدام در اجرای پروژه ها ، سرعت انجام کار است چون در صورت تاخیر ، هزینه ها چندین برابر شده و مردم نیز دچار نا امیدی می شوند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از طرح های نیمه تمام کشور بیش از دو دهه است که شروع شده و بلاتکلیف است و لذا یکی از کارهایی که باید انجام شود ، اولویت گذاری در پروژه ها است و دیگر اینکه تا زمان تکمیل این طرح های نیمه تمام ، پروژه جدید نباید شروع شود .

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت:امروز در سفر به استان یزد و در بازدیدها و افتتاح ها، مدیریت جهادی و تلاش و پیگیری استاندار و مسئولان مشهود و قابل قدردانی بود .

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: سالیانه ۲۵۰ نفر در حوادث رانندگی راه های استان یزد کشته می شوند که یکی از دلایل اصلی آن تخصیص نیافتن اعتبارات و تعطیلی یا کندی اجرای طرح ها است، لذا انتظار می رود در این حوزه و همچنین تکمیل طرح های حوزه سلامت استان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار توجه بیشتری صورت گیرد.

در این نشست تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان مردم تفت و میبد و حوزه مهریز نیز درخواست های خود را برای تامین اعتبار طرح های این شهرستان ها مطرح کردند .

امروز /پنجشنبه/ با حضور "داود منظور" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در استان یزد چند طرح تولیدی و زیربنایی با اعتبار ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha