فرانسه: مسئولیت حمله به بیمارستان غزه را به هیچ طرفی نسبت نمی‌دهیم

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در تداوم حمایت کشورهای غربی از رژیم اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که مسئولیت حمله به بیمارستان باپتیست الاهلی در شمال غزه (المعمدانی) را به هیچ طرفی نسبت نمی‌دهد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "آناتولی"، آن کلر لژاندر، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری گفت: ما حمله به بیمارستان الاهلی را محکوم کردیم و انتظار داریم این حادثه علنا پیگرد قانونی داشته باشد. ما در این زمینه هیچ مسئولیتی را به کسی نسبت نداده‌ایم.»

او گفت که باید شفافیت جدی برای افشای حقیقت در مورد این حمله وجود داشته باشد.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه فرانسه سوال خبرنگار آناتولی در مورد ممنوعیت تظاهرات در حمایت از فلسطین در فرانسه را بی‌پاسخ گذاشت.

وزارت بهداشت فلسطین ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۵ مهرماه جاری از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر در لحظات اولیه این انفجار خبر داد.

کشورهای غربی از جمله آمریکا در تداوم حمایت قاطعانه واشنگتن از رژیم اسرائیل و همزمان با جمع آوری اطلاعات درباره انفجار مرگبار بیمارستان المعمدانی (الاهلی) غزه که بیش از هزار نفر را به مسلخ مرگ برد و پایان نیافتن تحقیقات، مدعی نقش نداشتن تل آویو در این بمباران هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که به تل آویو سفر کرده است، دردفاع تمام قد از رژیم اسرائیل، روایت این رژیم در مورد بمباران سه شنبه شب بیمارستان المعمدانی (الاهلی) غز را تایید و ادعا کرد: «به نظر می‌رسد، طرف دیگر مسئول انفجار در بیمارستان المعمدانی است نه شما. جهان منتظر است ببیند چه خواهیم کرد و من به مذاکرات عمیق با شما امید دارم.»

برخی رسانه‌های آمریکا نیز روایت رژیم اسرائیل را از بمباران مرگبار بیمارستان غزه تکرار می‌کنند و مدعی انفجاری زمینی هستند و نه حمله هوایی.

این درحالی است که به گفته رسانه‌های آمریکایی، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا همچنان سرگرم گردآوری مدارک در این باره هستند و هنوز ارزیابی نهایی صورت نگرفته است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این روایت‌ها تاکید کرد: «اشغالگران که با ارائه روایت دروغ و ترویج آن از طریق پروپاگاندا رسوا شده‌اند، تلاش بیهوده‌ای برای فرار از ارتکاب کشتار بیمارستان المعمدانی دار

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha