سفیر آمریکا با حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل: حماس مسوول جنگ کنونی است

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل در تداوم حمایت های همه جانبه واشنگتن از رژیم اسرائیل در جنگ با نیروهای مقاومت فلسطین و بدون اشاره به چند دهه ظلم و ستم این رژیم علیه فلسطینیان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را متهم وضعیت کنونی دانست و ادعا کرد: حماس مسوول این جنگ  است.

به گزارش ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره اوضاع سرزمین های اشغالی فلسطین ادعا کرد: ایالات متحده آمریکا از انفجار در بیمارستان غزه خشمگین و غمگین است. ما از این فاجعه وحشتناک و از دست رفتن جان افراد ناراحت هستیم. ما برای همه غیرنظامیان بیگناه کشته یا زخمی شده در این فاجعه سوگواری می کنیم.

این مقام آمریکایی با تکرار ادعای مقامات رژیم اسرائیل افزود: روز گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به تیم امنیت ملی خود دستور داد تا به جمع آوری اطلاعات درباره آنچه دقیقاً رخ داده است، ادامه دهند. در حالی که ما به جمع آوری اطلاعات ادامه می دهیم، ارزیابی فعلی ما، بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای، رهگیری ها و اطلاعات منبع باز، این است که اسرائیل مسئول انفجار دیروز در بیمارستان غزه نیست.

سفیر آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: ما صریحاً برای حفاظت از زندگی غیرنظامیان در جریان درگیری ایستاده ایم. ما در بالاترین سطوح اعلام کرده ایم که باید همه اقدامات برای حفاظت از جان غیرنظامیان انجام شود. ما در مواجهه با این تراژدی هولناک، در کنار فلسطینی های غزه ایستاده ایم. آنها بدون هیچ تقصیری رنج می برند.

این مقام دولت بایدن ادعا کرد: بیایید از این واقعیت غافل نشویم که حماس مسئول این جنگ است .حماس با کشتار غیرنظامیان اسرائیلی و تداوم حمله به اسرائیل، فلاکت و ویرانی را برای فلسطینیان و منطقه به به ارمغان آورده و این کار را برای چندین دهه انجام داده است.

گرینفیلد بدون اشاره به حمایت های نظامی واشنگتن به رژیم اسرائیل مدعی شد: رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه برای مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری ارائه می کند. این پول بیش از یک میلیون آواره و آسیب دیده فلسطینی را حمایت خواهد کرد.

سفیر آمریکا سپس مدعی شد: ایالات متحده آمریکا و همکاران خود به همکاری نزدیک با دولت اسرائیل، سایر کشورهای منطقه، سازمان ملل متحد و سایر شرکا ادامه خواهد داد تا خطر تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند. کشته شدن هر بی گناهی دلخراش و غیرقابل قبول است و همه ما باید برای محافظت از غیرنظامیان هر کاری که ممکن است انجام دهیم.

وزارت بهداشت فلسطین ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۵ مهرماه جاری از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر در لحظات اولیه این انفجار خبر داد.

در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را لغو کرد. وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرد: نشست چهار جانبه که قرار بود روز چهارشنبه در این کشور تشکیل شود، برگزار نخواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که به تل آویو سفر کرده است، دردفاع تمام قد از رژیم اسرائیل، روایت این رژیم در مورد بمباران سه شنبه شب بیمارستان المعمدانی (الاهلی) غز را تایید و ادعا کرد: «به نظر می رسد، طرف دیگر مسئول انفجار در بیمارستان المعمدانی است نه شما. جهان منتظر است ببیند چه خواهیم کرد و من به مذاکرات عمیق با شما امید دارم.»

 آدریِن واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: «همزمان با ادامه گردآوری اطلاعات، ارزیابی فعلی ما، متکی بر تصاویر هوایی، ردیابی و تحلیل اطلاعاتی، این است که اسرائیل در انفجار روز گذشته در بیمارستانی در غزه مسئولیت نداشته است.»

برخی رسانه های آمریکا نیز روایت رژیم اسرائیل را از بمباران مرگبار بیمارستان غزه تکرار می کنند و مدعی انفجاری زمینی هستند و نه حمله هوایی.

این درحالی است که به گفته رسانه های آمریکایی، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا همچنان سرگرم گردآوری مدارک در این باره هستند و هنوز ارزیابی نهایی صورت نگرفته است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این روایت ها تاکید کرد: اشغالگران که با ارائه روایت دروغ و ترویج آن از طریق پروپاگاندا رسوا شده اند، تلاش بیهوده ای برای فرار از ارتکاب کشتار بیمارستان المعمدانی دارند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از المیادین، حماس در واکنش به روایت رژیم اسرائیل درباره کشتار هولناک بیمارستان المعمدانی گفت: اشغالگران با ارائه روایت دروغین و ترویج آن از طریق پروپاگاندا، رسوا شده، تلاش بیهوده ای برای فرار از ارتکاب کشتار بیمارستان المعمدانی دارند. اشغالگران فاشیست بودند که تهدید به بمباران بیمارستان المعمدانی و ۲۲ بیمارستان و مرکز درمانی دیگر کردند.

حماس اعلام کرد: اشغالگران فاشیست که بیش از چند روایت درباره کشتار از زمان وقوع آن در ساعات اولیه کرده‌اند، مسئول مستقیم این کشتار هستنند. آنها مسئول مستقیم کشتاری هستند که به طور مستقیم با قدرت آتش آمریکایی که فقط اشغالگران آن را در اختیار دارند، رخ داده است. سازمان ملل و همه کشورها باید در راستای توقف کشتار جمعی حرکت کنند که با تصمیمات سران اشغالگر انجام می شود.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل ادعاهای سران را مدام  تکرار و ادعا کرد: یک موشک عمل نکرده جهاد اسلامی از منطقه ای نزدیک به بیمارستان اصابت کرده و حماس هم از آن سوء استفاده کرده است.

پیش از این خبرنگار شبکه "بی بی سی" گفته بود که با توجه به حجم انفجار، بسیار سخت است که آن را چیزی جز موشک اسرائیلی بدانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha