حامیان فلسطین در برابر کاخ سفید تجمع کردند/ واکنش بایدن به جنایت جدید صهیونیسنتها در غزه

تهران – ایرنا – صدها تن از حامیان فلسطین شامگاه سه‌شنبه (به وقت محلی) مقابل کاخ سفید تجمع کرده و به ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آناتولی نوشت که این شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی "جنبش جوانان فلسطینی" در پارک لافایِت گردهم آمدند تا "علیه کشتار امروز اهالی غزه اعتراض کنند. "

شرکت کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: هلوکاست فلسطینی را پایان دهید، کمک مالی به تصفیه قومی را متوقف کنید، نتانیاهو جنایتکار جنگی است. معترضین همچنین فریاد می زدند: فلسطین آزاد باید گردد، زنده باد غزه.

به نوشته این رسانه ترکیه، معترضین با در دست داشتن پرچم های فلسطین، خواهان پایان اشغال سرزمین های فلسطینی به دست اسرائیل بودند.

به نوشته آناتولی، پیشتر اعتراضات مشابهی در دیگر شهرهای آمریکا برپا شده و حملات هوایی تل آویو در تلافی عملیات طوفان الاقصی محکوم شده بود.

تاکنون بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ تن در درگیری هایی که از ۱۵ مهر آغاز شده جان باخته اند که ۳ هزار و ۶۱ تن از آنان فلسطینی و یک هزار ۴۰۰ تن اسرائیلی هستند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی که عازم سرزمین های اشغالی فلسطین شد، در بیانیه‌ای حمله به بیمارستانی در غزه را «وحشتناک» دانست.

رئیس جمهور آمریکا در حالیکه قاطعانه از رژیم اسرائیل حمایت می کند، در بیانیه ای مدعی شد: "من از انفجار در بیمارستان الاهلی عرب غزه و تلفات جانی وحشتناکی که در نتیجه آن رخ داد، خشمگین و عمیقاً اندوهگین هستم. "

بایدن افزود: "بلافاصله پس از شنیدن این خبر، با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفتگو کردم و به تیم امنیت ملی خود دستور دادم تا به جمع‌آوری اطلاعات درباره آنچه دقیقاً رخ داده است، ادامه دهند."

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ایالات متحده صریحا از حفاظت از جان غیرنظامیان در جریان جنگ حمایت می‌کند.

وزارت بهداشت فلسطین سه شنبه شب به وقت محلی از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

در حالیکه منابع فلسطینی و بسیاری از کشورهای جهان انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه رفته اند، منابع نظامی این رژیم مدعی شده اند که انحراف راکت شلیک شده از سوی سازمان جهاد اسلامی فلسطین و اصابت آن به محوطه بیمارستان المعمدانی موجب شهادت صدها پناهجو بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha