۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85264577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفاع مشروع حق ذاتی مردم مظلوم غزه در مقابل اشغالگران است

خرم آباد- ایرنا- فرماندار سلسله گفت: مردم سرزمین ‌فلسطین وظیفه دارند دست به سلاح برده و با اشغالگران مبارزه نمایند چرا که این دفاع مشروع است.

"میلاد شرفی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: کرانە باختری و نوار غزه در جنگ سال ۱۹۶۷ به اشغال رژیم اشغالگر اسراییل درآمد .

وی افزود: ۲۵ آگوست ۲۰۰۵ رژیم اسراییل، نیروهای زمینی و شهرک های خود را پس از ۳۸ سال از نوار غزه بیرون آورد با اینحال، هنوز اسراییل کنترل فضای دریایی و هوایی غزه را در اختیار دارد .

فرماندار سلسله تصریح کرد: این رژیم اشغالگر با محاصره دریایی نوار غزه به خود اجازه داده است تا هر گونه ورود و خروج از سواحل نوار غزه به سمت دریای آزاد را کنترل و هر کشتی که این مقررات را نقض و توقیف کند.

شرفی اضافه کرد: راه ورود کالا به غزه از طریق گذرگاه رفح در مرز غزه و مصر و ۲ گذرگاه در مرز غزه با فلسطین اشغالی است که رژیم صهیونیستی ورود و خروج کالا را در تمامی این گذرگاه ها تحت کنترل دارد.

وی بیان کرد: مسئلە مهم این است که آیا منطقۀ غزه بعد از خروج نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۵ همچنان منطقه ای اشغالی محسوب می شود، گرچه رژیم اشغالگر حضور فیزیکی ندارد اما همچنان با محاصره نظامی همه جانبه ای که بر نوار غزه دارد، بی شک این رژیم کنترل موثر بر نوار غزه دارد که خود گواه بر اشغال غزه از سوی اسراییل دارد.

دفاع مشروع حق ذاتی مردم مظلوم غزه در مقابل اشغالگران است

فرماندار سلسله با بیان اینکه نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری و اکثر دولت ها و جامعه بین الملل نیز بر آن صحه می گذارند، عنوان کرد: رژیم اشغالگر پس از پیروزی حماس در انتخابات سال ۲۰۰۷ که کاملا دموکراتیک بود،طی بیانیه ای نوار غزه را سرزمینی متخاصم معرفی کرد و از این رو با اعمال محدودیت های بی سابقه از جمله ورود و خروج کالاهای اساسی و محدودیت در تامین سوخت و نیازهای اولیه، قطعی برق نزدیک به ۲۰ ساعت در روز که زندگی را بر مردم بسیار سخت کرده به نوعی دست به مجازات دسته جمعی مردم غزه زده است که مغایر با قواعد بین المللی مربوط به اشغال که در کنوانسیون های ۱۸۹۹ و ۱۹۰۷ لاهه و همچنین کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹ که در مورد عرف ها و قوانین جنگ است.

شرفی تصریح کرد: باید توجه داشت رژیم صهیونیستی نه تنها غزه بلکه تمام سرزمین فلسطین را اشغال کرده است که نشان از حق ذاتی دفاع مشروع توسط مردم مظلوم غزه در مقابل اشغالگران دارد.

وی عنوان کرد: حقوق بین الملل هیچ حقی برای اشغالگر قایل نشده است بلکه تعهدات کنوانسیون های ذکر شده نیز بر او تحمیل می شود.

فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه اشغال امری غیر قانونی است، تصریح کرد: اشغال سرزمین یک کشور امری موقتی است حتی اگر قرنها از آن گذشته باشد . شرفی بیان کرد: مردم سرزمین ‌های تحت اشغال نه تنها حق دارند بلکه وظیفه دارند دست به سلاح برده و با اشغالگران مبارزه نمایند چرا که این دفاع، مشروع است .

شرفی ادامه داد: اکنون شاهد جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی توسط اسراییل غاصب هستیم که جا دارد دعاوی کیفری بین المللی برای این جنایات هولناک تشکیل و به محاکمه سران این رژیم منحوس پرداخته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha