۱۱ نفر برای داوطلبی انتخابات مجلس در استان سمنان ثبت‌نام خود را نهایی کردند

سمنان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۱۱ نفر تا ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ثبت‌نام خود را برای داوطلبی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان نهایی کردند.

احمد ریواده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ثبت‌نام تمامی مراحل دواطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور اینترنتی و غیرحضوری است.

رییس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: متقاضیان داوطلبی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان از بیست و هفتم مهرماه به مدت هفت روز تا سوم آبان ماه فرصت دارند نام‌نویسی خود را نهایی کنند.

وی افزود: یک نفر از پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خانم و ۱۰ نفر مرد هستند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: طبق آمار، ۱۱ درصد ثبت‌نام‌کنندگان برای کرسی بهارستان خانم و ۸۹ درصد آقا هستند.

وی یادآور شد: ثبت‌نام کنندگان متقاضی داوطلبی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی از استان سمنان بر اساس مدرک تحصیلی ۲ نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، هفت نفر دارای کارشناسی ارشد و ۲ نفر دکتری هستند.

ریواده تصریح کرد: تعداد ثبت متقاضیان بر حسب حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه سه نفر، برای شاهرود و میامی سه نفر، برای دامغان ۲ نفر و برای گرمسار و آرادان سه نفر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، متقاضیان داوطلبی انتخابات سراسری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه تا روز چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲ به مدت هفت روز و از ساعت هشت صبح تا ۱۸ به منظور اعلام داوطلبی خود از طریق رایانه و با دریافت رمز یکبار مصرف از شماره تلفن همراهی که با آن پیش ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، در مهلت تعیین شده به درگاه مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ نام‌نویسی و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

بر اساس اعلام وزارت کشور، انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

استان سمنان در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha