بهره‌گیری از ظرفیت بخش تعاون برای افزایش محصولات کشاورزی فارس

شیراز-ایرنا-مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: ظرفیت تعاونی‌های بخش کشاورزی در حمایت از تولید و کشت قراردادی بسیج شده است.

سید کاظم موسوی روز جمعه در این باره به خبرنگاران گفت: سیاست حمایت از تولید کشاورزی در قالب کشت قراردادی غلات (گندم، جو) و دانه‌های روغنی در دستورکار سازمان تعاون روستایی قرارگرفت.

موسوی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در سال زراعی جاری مقدار ۲۴۵هزار و۶۰۰ هکتار زمین زراعی، زیرکشت قراردادی گندم، جو و کلزا قرار خواهد گرفت.
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس ادامه داد: در این طرح کودهای پایه از قبیل پتاسه، فسفات و بیمه محصولات به صورت اعتباری و مدت‌دار در اختیار کشاورزان قرار داده خواهد شد.
این در حالیست که سطح کشت قراردادی گندم آبی و دیم ۲۱۱ هزار هکتار، جو آبی و دیم ۳۱ هزار هکتار و کلزا سه هزار و ۶۰۰ هکتار توسط سازمان تعاون روستایی اجرا خواهد شد و پیش بینی می‌شود بالغ بر ۷۰هزار نفر از کشاورزان استان از این طرح بهره‌مند و میزان ۸۵۰هزار تُن محصول تولید شود.
کشت قراردادی در سال زراعی آینده نیز با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران‏، سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام و نهادهای پشتیبان از جمله شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی‏، مجموعه اتاق اصناف ایران، بنیاد ملی گندمکاران و بانک کشاورزی به همراه مجریان غیردولتی اجرا می‌شود.
در سال زراعی آینده حداقل سه میلیون هکتار کشت قراردادی گندم، جو و دانه‌های روغنی هدف گذاری شده که از این میزان ۵.۵ میلیون هکتار گندم، ۴۰۰ هزار هکتار جو‏ و ۳۳۵ هزار هکتار دانه‌های روغنی پیش‌بینی شده است.
با اجرای کشاورزی قراردادی حدود پنج میلیون هکتار از زمینهای دیم کشور که پیش از این استفاده نمی‌شود به زیر کشت خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha