استاندار کرمان: در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کوتاهی شده است
عکس نمایی از عمارت باغ فتح آباد در شهرستان کرمان را نشان می دهد

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان با گلایه از ضعف در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کوتاهی شده و بزرگترین مقصر در اطلاع رسانی این ظرفیت‌ها نیز دستگاه‌های دولتی هستند که ما ضعف در این حوزه را قبول داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نود و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی طرح «کرمان ۱۴۰۴» با رویکرد گردشگری افزود: مجموعه استان کرمان در همه حوزه‌هایی که متصدی آن سازمان میراث است، ظرفیت دارد و همه مطلعیم که از کوهبنان(شمال استان) بم(جنوب شرق استان)، از راور(شمال استان) تا جیرفت(جنوب استان)، از منوجان(جنوب در نزدیکی مرز هرمزگان) تا رفسنجان(شمال غرب استان) هر کجا می‌رویم هم در حوزه میراث، هم در حوزه گردشگری و هم صنایع‌دستی چیزی برای عرضه، گفتن و دیدن داریم.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های کرمان در حوزه گردشگری ادامه داد: وجود مناطق سردسیر در کنار گرمسیر از شاخص‌های گردشگری استان کرمان است به‌ طوری که بهار امسال طبق شاخص‌های هواشناسی در یک روز مشخص اختلاف دمای ۲ نقطه از استان ۳۵ درجه سانتی‌گراد اندازه‌گیری شد که در هیچ استانی این گونه از اختلاف دماها را سراغ نداریم.

فداکار در ادامه با اشاره به اینکه وجود مرقد شهید سلیمانی در کرمان ظرفیت گردشگری بزرگی است خاطرنشان کرد: سفر بخش زیادی از زوار خارجی به کرمان برای زیارت مرقد شهید سلیمانی در زمینه اسکان، حمل و نقل و بخش‌های اقتصادی فرصتی برای استان است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: طرح کرمان ۱۴۰۴ با رویکرد گردشگری در کارگروهی با حضور معاونان استانداری طی ۲ هفته بررسی و ملاحظات مدنظر دیده و رفع شود.

استاندار کرمان: در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کوتاهی شده است

ضرورت تبلیغات در حوزه گردشگری

وی با اشاره به ضرورت تبلیغات در حوزه گردشگری تصریح کرد: شناساندن ظرفیت‌های گردشگری همه شهرهای استان ضروری است و در این راستا می‌توان از زبان هنری بهره جست.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شرکت‌های معدنی و صنعتی استان نیز ظرفیت‌هایی در حوزه گردشگری دارند تصریح کرد: اینک معادن طغرالجرد در شهرستان کوهبنان دنیایی از ساختمان‌ها و معادن رها شده است که می توان از این ظرفیت در جهت گسترش گردشگری معدن در استان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه منطقه کِشیت( دهستانی در بخش گلباف شهرستان کرمان دارای آثاری همچون قلعه تاریخی کشیت، آبشار، انواع کلوت‌ و رودخانه کشیت) ظرفیت بسیار بزرگی است و به تنهایی می‌تواند در اقتصاد گردشگری استان موثر باشد که در زمینه رونق این منطقه ما نیز به طور حتم کمک خواهیم کرد.

گردشگری زمینه‌ساز ایجاد اشتغال

فداکار با اشاره به اینکه صنعت گردشگری مانند سایر صنایع زمینه‌ساز ایجاد اشتغال است تصریح کرد: این صنعت در جی.دی.پی (تولید ناخالص داخلی) و افزایش درآمد پایدار برای مردم موثر بوده و برخلاف سایر صنایع زمینه‌ساز یک اشتغال ارزان است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری وابسته به هتل‌سازی نیست بیان کرد: بومگردی‌های متعدد و متنوع استان نیز در رونق گردشگری می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به درخواست‌های متعدد از دستگاه‌های دولتی سراسر کشور برای برگزاری همایش های گوناگون در کرمان، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی در این راستا پای کار بیاید من قول می‌دهم هفته‌ای ۲ گردهمایی ملی در استان برگزار خواهد شد.

فداکار با اشاره به اینکه بخشی از رونق گردشگری استان کرمان منوط به فعالیت‌های خود میراث فرهنگی است، اظهارداشت: اینکه روستای تاریخی میمند سایتی برای معرفی ظرفیت هایش ندارد، تقصیر استانداری نیست در واقع وقتی مجموعه‌ای ثبت جهانی است و سایت ندارد مقصر اصلی خود میراث است.

ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان

استاندار کرمان: در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کوتاهی شده است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست افزود: همه جا صحبت از فرصت های بی نظیر گردشگری استان کرمان است اما هنوز گردشگری از پیشران های اقتصادی استان نیست.

سید مهدی طبیب‌زاده با تاکید بر اینکه شناختی از ظرفیت‌های گردشگری کرمان در بیرون از استان وجود ندارد، تصریح کرد: تا این شناخت کامل نشود این استان مقصد جدی گردشگری کشور نخواهد شد.

به گزارش ایرنا در این نشست ابعاد مختلف طرح گردشگری کرمان ۱۴۰۴ معرفی و قرار شد که این طرح آسیب شناسی و بررسی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha