استاندار کرمان از دستگاه‌های کم‌کار در حوزه مولدسازی انتقاد کرد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی این استان ظرفیت زیادی در حوزه مولدسازی دارند اما این ظرفیت را پای کار نمی آوردند، گفت: استان به شدت به مولدسازی نیازمند است و اگر دستگله‌ها همکاری نکنند خودمان ورود می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار عصر شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان افزود: در این زمینه دلایل مختلفی از سوی دستگاه‌ها اعلام می شود که قابل بحث نیست.

وی اظهار کرد: برخی دستگاه ها ظرفیت‌ها و املاک مازاد دارند که این املاک را به مدارس غیر انتفاعی و شرکت ها دادند اما حاضر به مولد سازی املاک مازاد خود نیستند.

استاندار کرمان گفت: ۲ شهرستان جدیدالتاسیس داریم که هیچ کدام از دستگاه ها ساختمان اداری در این شهرستان ها ندارند، این شهرستان ها باید فرمانداری و ادارات داشته باشند، در این زمینه باید از ظرفیت مولد سازی استفاده کرد.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید ظرفیت‌های مولدسازی را در راستای اجرای پروژه‌های مورد نیاز استان را پای کار بیاورند و اگر نیاورند خودمان آن را تعیین تکلیف می کنیم.

فداکار با بیان اینکه دستگاه ها به حوزه دانش بنیان عنایت ویژه داشته باشند گفت: مولدسازی ظرفیت قانونی بی دردسر است و اگر ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبارات این حوزه به استان برنگردد، از دیوان محاسبات قابل پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه طرح مولدسازی در نشست استانداران مطرح شد یادآور شد: نکات نهایی این نشست به سرعت اعلام می شود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایرادات میراث فرهنگی از زمین های طرح نهضت ملی مسکن در جیرفت، گفت: میراث فرهنگی ابتدا با واگذاری این زمین ها موافقت کرد و سپس با آن مخالفت کرده که این مشکل باید از سوی دستگاه متولی رفع شود.

وی ادامه داد: این زمین ها روی ارتفاع قرار گرفته و مشکل سیل و مشکل تسطیح برای مردم ندارد، به شهر متصل است.

رشد چشمگیر تامین اینترنت پرسرعت روستایی در دولت سیزدهم

مدیرکل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان کرمان نیز در این نشست مزایا و برنامه اقتصاد دیجیتال این استان را تشریح کرد و گفت: امروز سامانه ساماندهی عرضه و فروش محصولات در میدان تره بار کرمان رونمایی شد که این سامانه با همراهی دستگاه های مختلف محقق شد.

حسین ساجدی فر افزود: این سامانه در حوزه‌ خرما نیز در حال شکل گرفتن است و باید به سایر محصولات کشاورزی استان کرمان ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: تامین زیرساخت مناسب شهر هوشمند به تمامی شهرهای استان کرمان ابلاغ شده و درصددیم که در گام نخست حدود ۸۰ درصد جمعیت شهری کرمان به فیبر نوری مجهز شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان کرمان با اشاره به برنامه دولت برای استفاده از نسل پنجم اینترنت همراه گفت: در طول عمر دولت قبل تعداد ۱۲ سایت ۴G همراه اول و ایرانسل تاسیس شد و ۲۰ سایت ۴G را فقط در آبان ماه سال جاری روشن می کنیم که تا پایان سال ۱۰۰ سایت با هدف تامین اینترنت پرسرعت برای ۵۰۰ روستا تاسیس می شود.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه فیبر نوری را در هفت ایستگاه پیگیری می کنیم گفت: علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت، هزینه مصرف کننده را کاهش می دهیم.

ساجدی فر با بیان اینکه تهیه سند اقتصاد دیجیتال بومی در حال نهایی شدن است یادآور شد: مشکل استان کرمان نداشتن کارخانه نوآوری در قسمت اولیه زنجیره رشد ایده ها است.

وی افزود: نیازمند تاسیس رشته های جدید دانشگاهی فناوری اطلاعات و بازاریابی هستیم، ضمن آنکه استفاده از ظرفیت های استان و احداث پردیس و پارک فاوا در برنامه قرار گرفته است.

مطالبات گندم کاران کرمان پرداخت شد

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: ۳۷ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال معادل ۴۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و مطالبات آنها پرداخت شده است.

علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: ساختمان سابق فرمانداری به مدت یک سال در اختیار امور مالیاتی کرمان و ساختمان معاونت عمرانی استانداری به همین مدت به پارک علم و فناوری واگذار می شود.

۱۹۰ ملک برای مولدسازی شناسایی شد

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: ۱۹۰ ملک برای مولد سازی در این استان شناسایی شده که ۱۳۶ مورد به سازمان خصوصی سازی معرفی شد و ۳۰ هزار میلیارد ریال ارزش این املاک است.

علی اکبر سلطانی نژاد با بیان اینکه فروش املاک در حوزه مولدسازی با حداکثر قیمت مشخص و اعتبار آنها در پروژه های مشخص هزینه می شود افزود: کارخانه خانه سازی با اعتبارپنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به عنوان ملک مازاد شناسایی و تا فردا تعیین تکلیف می شود.

وی ادامه داد: محل تامین اعتبار پروژه ساختمان سد صفارود ستاره دار است و تکمیل آن از منابع استانی و ملی اعتباراتی دریافت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha