اقداماتی تاثیرگذار برای توقف نسل‌کشی فلسطینیان باید انجام شود

تهران- ایرنا- استاد دانشگاه سمنان حمایت از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه انسانی دانست و گفت: اقدامات عملی و تاثیرگذار باید توسط نیروهای مقاومت و مردمی علیه جنایات رژیم صهیونیستی انجام شود تا این رژیم غاصب نسل کشی فلسطینان را متوقف کند.

داود فیض در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا ضمن محکوم کردن جنایات این رژیم کودک کش اظهار داشت: وظیفه ما این است که از فلسطین و فلسطینان و جبهه مقاومت حمایت کنیم و هرکس هر اقدامی از دستش بر می آید باید انجام دهد.

وی افزود: شاید نمی‌توانیم به صورت عملی به جبهه مقاومت و در خط مقدم این جبهه به مردم غزه و فلسطینیان کمک کنیم، اما وظیفه داریم به صورت رسانه ای و مردمی مظلومیت مردم این سرزمین و جنایاتی که علیه آنها انجام می شود را منعکس کنیم.

استاد تمام دانشگاه سمنان ادامه داد: یکی از فوتبالیست های معروف کشور در حمایت از مردم فلسطین در فضای مجازی مطلب بسیار خوبی نوشت مبنی بر اینکه «برای حمایت از فلسطین لزومی ندارد که مسلمان باشید فقط اگر انسان، انسان باشد و انسانی فکر کند باید از فلسطین و فلسطینیان حمایت کند». ما وظیفه داریم که از فلسطینیان حمایت کنیم.

اقدامات عملی باید علیه جنایات رژیم صهیونیستی انجام شود

فیض تاکید کرد: حمایت از فلسطینان یک موضوع انسانی است و فراتر از این است که آیا آنها مسلمان یا غیرمسلمان هستند، اگر ما فقط با شاخص انسانی فکر کنیم، وظیفه داریم هرگونه که ممکن است از فلسطین و جبهه مقاومت حمایت کنیم.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند رژیم غاصب صهیونیستی باید محاکمه شود، اشاره کرد و گفت: دولت و بخش دیپلماسی کشور در این زمینه اقداماتی انجام داده است و وزیر امورخارجه ایران به چند کشور سفر کرد که این اقدامات خوب است اما یک راهکار دیگر فعال شدن گروه های مردمی در کمک رسانی و محکوم کردن این رژیم کودک کش است، چرا که دولت ها شاید از نظر مراودات بین المللی معذوراتی در این زمینه داشته باشند.

استاد دانشگاه سمنان تاکید کرد: اگر فشارها بر این رژیم غاصب افزایش یابد، مجبور می شود که بمباران ها را متوقف کند، هر چند که تصور می شود هنوز آن طور که باید فشارها به این رژیم وارد نشده است که آنها با وقاحت تمام به نسل کشی ادامه می دهند.

اقدامات عملی باید علیه جنایات رژیم صهیونیستی انجام شود

فیض همچنین گفت: باید حرکت های عملی توسط نیروهای مقاومت و مردمی صورت بگیرد همانطور که رهبری فرمودند اگر این حملات ادامه پیدا کند نیروهای مقاومت تحمل نکنند انشالله به تحقق برسد و اسراییل را سرجای خود بنشانند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی که از مقابله با مقاومت فلسطین و لبنان سرخورده شده و هر روز شکست های بسیاری را در کارنامه خود ثبت می کند، بمباران مناطق مسکونی، درمانی و دینی غزه را تشدید کرده تا شاید بتواند با کمک های نظامی و سیاسی آمریکا، خود را از مهلکه نجات بدهد، اقدامی که موجب شهادت چهار هزار و ۶۵۱ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۴ هزار نفر دیگر شده است.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۷ روز گذشته بمباران مناطق مسکونی و عمومی از یک سو و قطع آب، برق و کمبود شدید مواد غذازی، دارویی از سوی دیگر، وضعیت بسیار بحرانی را برای ساکنان فلسطینی غزه رقم زده و نهادهای حقوق بشری شرایط انسانی در این منطقه را غیر قابل توصیف و اسفبار اعلام کرده اند.

نهادهای سازمان ملل از جمله برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کردند: «ما خواستار آتش‌بس، همراه با دسترسی فوری و نامحدود بشردوستانه در سراسر غزه هستیم تا فعالان بشردوستانه بتوانند به غیرنظامیان نیازمند کمک کنند، جان‌ها را نجات دهند و از رنج بیشتر انسانی جلوگیری کنند.»

اما در این بین آمریکا در کنار ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی خود به منطقه به کمک صهیونیست های غاصب شتافته و سعی در جلوگیری از شکست صهیونیست ها دارد. آمریکا همچنین پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی برزیل، درباره بحران غزه و رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، پیش نویس قطعنامه ای را تدوین کرده که در آن قاطعانه از رژیم صهیونیستی دفاع کرده است، اما خبری از آتش بس در غزه نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha