۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85265770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتقای شاخص‌های بهداشتی باعث افزایش جمعیت سالمندی کنگان شد

بوشهر- ایرنا- معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامتی، توسعه اجتماعی و اقتصادی باعث افزایش جمعیت سالمندان این شهرستان شده است.

به گزارش ایرنا، فاطمه آهو خوش روز شنبه در نشست کمیته براهبردی برون بخشی شهرستان کنگان اظهار کرد: هم اینک چهار هزار و ۸۵۵ نفر از جمعیت این شهرستان سالمند هستند.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت سالمندان در گرو مشارکت بین بخشی و برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان یادآور شد: اجرای برنامه های نظام مراقبت از سالمندان پرخطر با هدف کاهش ابتلا و مرگ‌و میر سالمندان، پیشگیری از مرگ‌های زودرس سالمندان، افزایش آگاهی بخشی به سالمندان، ارتقای کیفیت زندگی سالمندان با بهبود حمایت‌های خانوادگی، اجتماعی، روانی و عاطفی، همکاری بین بخشی و درون بخشی ضروری است.

وضعیت قرمز سالمندان پرخطر در سطح شهرستان کنگان

کارشناس برنامه سالمندان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز گفت: از مجموع سالمندان این شهرستان یکهزار و ۷۵۳ سالمند مبتلا به پر فشارخون ،۹۵۷ سالمند مبتلا به دیابت و ۵۴۹ سالمند نیز به هردو بیماری (دیابت و پرفشاری خون) مبتلا هستند که این آمار نشان‌دهنده وضعیت قرمز (سالمندان پرخطر) در سطح شهرستان است.

معصومه ارمی افزود: وجود نداشتن پایگاهی مختص سالمندان مجهز با امکانات ورزشی و فرهنگی و رفاهی، عدم مناسب‌سازی تقاطع کوچه‌ها و خیابان‌ها، عدم وجود سرویس‌های ایاب و ذهاب جهت مراجعه به‌موقع این گروه سنی به مراکز خدمات جامع سلامت از دیگر مشکلات سالمندان شهرستان کنگان است.

در این نشست برگزاری همایش‌های (قصه‌گویی و انتقال تجارب و دیدار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با نوه‌ها و برگزاری مسابقات والد فرزندی در مدارس) به‌منظور شادابی و نشاط روحیه سالمندان و همچنین ارسال مطالب آموزشی و فیلم‌های آموزشی دانشگاه مجازی سالمندان در گروه مجازی نمایندگان ادارات از سوی کارشناس برنامه به‌صورت هفتگی مصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha