ساخت ۴۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی فارس در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم

شیراز - ایرنا - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ۴۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد ریال در این استان ساخته شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، محمود میرزایی در ارائه گزارشی از وضعیت سرانه دانش‌آموی فارس، گفت: اجرای این پروژه‌ها ۲۸۵ هزار متر مربع به فضای دانش‌آموزی فارس افزود.

وی افزود: در این قالب ۲ هزار و ۲۵۰ کلاس درس ساخته و در اختیار دانش آموزان فارسی قرار گرفت.

۳۸۰ هزار میلیارد ریال تا رسیدن فارس به میانگین کشوری

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس اضافه کرد: با این حال استان برای رسیدن به میانگین کشوری در تعداد مدرسه‌ نیازمند ۳۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که تحقق آن، همت دولتمردان و خیرین را می‌طلبد.

میرزایی با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از ۹۵۰ هزار دانش آموز در افزون بر هشت هزار مدرسه فارس تحصیل می‌کنند، اذعان کرد: از این تعداد حدود ۸۷۰ مدرسه به مقاوم سازی و ۸۰۰ اموزشگاه نیز به تخریب و باسازی نیاز دارند.

وی افزود: از سویی با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان ‌های بزرگ مانند شیراز، مرودشت، جهرم و کازرون، این استان با کمبود ۱۱۸ آموزشگاه مواجه است که مشکلات را بیشتر کرده است.

ساخت ۴۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی فارس در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم

اختصاص ۲۸ هزار میلیارد ریال برای تکمیل نیمه تمام‌های آموزش و پرورش فارس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: سفر هیات دولت به فارس و بررسی وضعیت ساخت و ساز فضاهای آموزشی برای استان پر برکت بود و در این سفر برای تکمیل پروژهای نیمه تمام آموزش و پرورش فارس بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تامین ۳۸۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای ساخت مدارس موردنیاز به یکباره میسر نیست، مقرر شد، امسال وسال آینده نیز ۱۰۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به این امر تخصیص داده شود.

میرزایی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ پروژه نیمه تمام آموزش و پرورش فارس در دست اجرا است که از این شمار ۲۷۰ پروژه دولتی است.

وی اظهار کرد: می توان این پروژها را با مشارکت خیرین و حتی تجمیع توان مالی ۲ سه خیر تکمیل کرد تا فضای ایمن و شاداب برای دانش آموزان فراهم شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس عملکرد خیرین در استان را "درخشان" دانست و گفت: خیرین برای ساخت فضاهای اموزشی سنگ تمام گذاشتند و سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از این محل تامین می‌شود.

میرزایی از استاندار فارس برای بیان اهمیت مدرسه سازی برای فرمانداران، بخشداران، شهرداران قدردانی کرد و گفت: اعتبارات استانی مدرسه سازی افزایش ۲۵۰ درصدی یافته است.

وی یادآور شد: در آغاز سال تحصیلی امسال نیز ۱۰۴ باب فضای اموزشی با ۵۲۰ کلاس درس در بیش از ۶۲ هزار مترمربع مساحت زیر بنا تحویل اموزش وپرورش شده که برای احداث انها ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی وخیرین هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس از دستگاههای خدمات رسان آب ، برق و گاز تقاضا کرد: در اتصال انشعبات مربوطه در مدارس نوساز همکاری بیشتر داشته باشند، چرا که گاهی پروژه‌ای با ده‌ها میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شود اما بهره‌برداری از آن به دلیل نداشتن این امکانات به تاخیر می‌افتد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha