تخصیص ۲ درصدی درآمدهای ارزش افزوده برای تکمیل مدارس

شیراز - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد تخصیص ۲ درصد از درآمدهای حاصله ارزش افزوده را برای تکمیل مدارس در حال ساخت، به دولت ارایه شد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس اظهار کرد: توزیع اعتبارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس میان استان‌ها در دولت سیزدهم بر اساس شاخص‌های تعریف شده است و هیچ گونه اعتباری به صورت سلیقه‌ای توزیع نمی‌شود.

خان محمدی ادامه داد: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور راهی سریع تر از مولدسازی وجود ندارد.

وی افزود: با معرفی یک ملک از سوی استان در عرض کمتر چند روز مجوز تغییر کاربری آن صادر و همه درآمد آن نیز در همان محل هزینه می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: مردمی سازی در این دولت تنها در کلام نیست و در عمل بیشترین تعامل را با مجمع خیرین مدرسه‌یاز داریم و طرح‌های عمرانی را با مشارکت آنها اجرایی می کنیم.

تخصیص ۲ درصدی درآمدهای ارزش افزوده برای تکمیل مدارس

سرانه آموزشی فارس بحرانی نیست

خان محمدی گفت: سرانه فضای آموزشی در فارس حدود ۵.۲۲ صدم متر مربع و پایین‌تر از میانگین کشوری کمتر است اما وضعیت فضاهای آموزشی این استان بحرانی نیست.

وی یادآور شد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به فارس، اعتبارات قابل توجهیبه حوزه آموزش و پرورش در استان فارس اختصاص یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: بهترین ساختمان ها در این سازمان احداث می شوند و از این رو است که در حوادثی مانند زلزله، مدارس از مکان‌های امن برای پناه گرفتن افراد است.

خان محمدی ادامه داد: مدرسه سازی ابتدای شکل گیری یک فرآیند آموزشی است بنابراین رعایت اصول سرمایشی، گرمایشی، صدا و نور در این پروژه های عمرانی بسیار مهم است.

فارس چهارهزار خیِر دارد

مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس در ادامه این آیین گفت: فعالیت نوسازی مدارس در یک مثلث آموزش و پرورش، خیرین و اداره کل نوسازی شکل می گیرد و فارس با چهار هزار خیر، بهشت خیرین است.

محمد خلیل خرد افزود: کادر فنی نوسازی مدارس فارس از مجرب ترین کادرها و از برترین‌های کشوری است و نیروهای عمرانی این اداره کل بر بیش از ۲۰ هزار مترمربع فضای در حال ساخت نظارت دارند.

وی ادامه داد: در تکمیل پروژه های در حال ساخت با خیرین تعامل سازنده‌ای خواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان فارس تاکید کرد: استان فارس از استان‌های پر جمعیت کشور است و برای حل مساله مدارس ۲ نوبته در این استان نیازمند توجه ویژه ای به این استان هستیم.

به گفته محمود میرزایی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس، این استان چهارمین استان پرجمعیت کشور است و ۱۰ درصد از پروژه های مدرسه سازی کشور در این استان در حال ساخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha