ماندگاری معلم در لیردف جاسک با جذب نیروی بومی حل شدنی است

بندرعباس - ایرنا - رییس شورای بخش لیردف جاسک گفت: مشکل ماندگار نبودن معلم‌ها در این منطقه تنها با جذب نیروی بومی در دانشگاه فرهنگیان و بازگشت آن‌ها به شهرستان قابل حل شدن است.

ابراهیم ماندگاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درحال حاضر مشکل کمبود معلم در این منطقه با ۲ شیفته شدن مدرسه‌ها و کلاس‌های درس تا حدودی حل شده اما مساله اصلی حل نشده است.

وی ادامه داد: برای حل شدن این مساله همانطور که ذکر شد، باید نیروی بومی همین منطقه توسط دانشگاه فرهنگیان برای آموزش جذب شود و نیروهایی بوده‌اند که رتبه‌های خوبی هم آورده‌اند اما در فرآیند گزینش رد شده‌اند.

برای حل شدن این مساله همانطور که ذکر شد، باید نیروی بومی همین منطقه توسط دانشگاه فرهنگیان برای آموزش جذب شود و نیروهایی بوده‌اند که رتبه‌های خوبی هم آورده‌اند اما در فرآیند گزینش رد شده‌اند.بازنشسته آموزش وپرورش بخش لیردف جاسک اظهار کرد: این موضوع را در طول خدمت خود بارها و بارها به مسوولان شهرستانی، استانی، کشوری و حتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز منتقل کرده و نامه‌نگاری و مکاتبه کرده‌ایم اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: مساله حتی به رییس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان عالی کشوری نیز منتقل شده است و امیدواریم با کمک رسانه‌ها بتوان این مشکل را برای فرزندان این خطه از کشور حل کرد.

وی اشاره کرد: همچنین باید این را درنظر گرفت، معلم‌هایی که از سایر استان‌ها و حتی شهرستان‌های دیگر به عنوان نیروی فرهنگی و تربیت کننده فرزندان جاسک اعزام می‌شوند، پس از یک تا ۲ سال تجربه‌آموزی به تمسک به مسوول یا فردی دارای نفوذ،‌ منطقه را ترک می‌کنند.

این فرهنگی بازنشسته تصریح کرد: از طرفی نیز باید این را درنظر داشت که دانش‌آموزان این منطقه هنوز از نظر علمی و آموزشی به آن درجه که باید نرسیده‌اند تا بتوانند با سایر شهرستان‌های هرمزگان رقابت کنند.

بخش لیردف در شرق شهرستان جاسک دارای پنج‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع پیش دبستانی تا مقطع متوسطه و ۹۳ مدرسه در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم است.

بخش لیردف در فاصله ۱۱۷ کیلومتری شرق جاسک و در ۴۳۴ کیلومتری شرق بندرعباس و در منطقه مَکُران و در مسیر بندرعباس چابهار واقع شده و دارای ۲ دهستان به نام‌ های پیوشک و سورک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha