۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۵۹
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85266147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم از کشاورزان خوزستانی رکورد زد

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از پرداخت مطالبات گندمکاران استان خوزستان خبر داد و گفت: رکورد خرید گندم از کشاورزان خوزستانی بی‌سابقه است.

به گزارش ایرنا محمد راضی جلالی روز شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: در سال جاری یک میلیون و ٧٢٠ هزار تن گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان و به ارزش کل ۲۵۷ هزار میلیارد ریال از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.

وی بیان کرد: با پیگیری ‌های مستمر استانداری خوزستان، امروز مابقی مطالبات گندم کاران خوزستانی به مبلغ ۵۷ هزار میلیارد ریال، به صورت کامل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در فصل خرید به ازای هر کیلوگرم گندم مبلغ ۱۱۵ هزار ریال به صورت علی الحساب به کشاورزان پرداخت شده بود و مابقی آن یعنی ۳۵ هزار ریال به عنوان طلب کشاورزان مانده بود که به صورت یکجا پرداخت شد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل، معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه زمین‌های زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha