رژیم صهیونیستی به دنبال جایگاه در قلب کشورهای اسلامی است

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: رژیم صهیونیستی دست نشانده آمریکا و انگلیس است و به دنبال حفظ و تثبیت یک جایگاه در قلب کشورهای اسلامی برای تسلط و نفوذ در این کشورهاست.

به گزارش ایرنا،آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز یکشنبه درصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سرزمین فلسطین بعد از جنگ جهانی دوم سهم انگلیسی‌ها بود که علاوه بر ساکنان فلسطینی حدود ۲ هزار یهودی بیشتر نداشت اما انگلیسی‌ها از سایر یهودی‌های جهان دعوت کردند که در این خطه ساکن شوند.

وی افزود: در آن دوران بسیاری از فلسطین ها کشته و از محل زندگی خود رانده شدند و خانه و زندگی آنها به یهودی‌ها واگذار شد و این چنین جمعیت ساکن یهودی به حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار نفر رسید و کشور انگلیس بر منطقه مسلط شد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اصل وجود اسرائیلی‌ها به دستور و حمایت انگلیسی‌ها و آمریکایی‌هاست زیرا آنها می خواستند در قلب جایگاه اسلامی یک جایگاهی برای خود داشته باشند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: اکنون صهیونیسم از لحاظ وضع مالی و نیز تسهیلات نظامی بسیار قوی است اما از نظر سیاسی قوی نیست و خود را مُهره دست نشانده آمریکا و انگلیس کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان بیان داشت: امام خمینی(ره) در تعبیری «صهیونیسم را غده سرطانی » خطاب کردند و این در حالی است که آنها فقط چشم به تصرف غزه، لبنان و سوریه نبسته بلکه به تصرف و تسلط بر سایر کشورهای اسلامی هم چشم دوخته‌اند.

وی با اشاره به کشت و کشتار اخیر در فلسطین و غزه اضافه کرد: در حوادث اخیر ضربه محکمی به صهیونیست‌ها وارد شد، در هیچ جنگی بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از ماموران آنها کشته و ۲۰۰ نفر اسیر نشده بودند و این در حالی است که آنها مدعی بودند امنیت آنها هیچگاه به خطر نمی‌افتد و به نوار غزه کسی نمی‌تواند نزدیک شود اما فرماندهان آنها به طور غافلگیرانه کشته و اسیر شدند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه چهره منفوری با بمباران بیمارستان مردم بی پناه غزه از رژیم صهیونیستی به جای ماند، افزود: این رفتار غیر انسانی و وحشیانه در همه جای دنیا محکوم شده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد یادآور شد: برخی در ایران باید بفهمند که ما نباید سلطه کشورهای غربی را بپذیریم، در زمان طاغوت هم کشور ایران انواع تسهیلات نظامی را داشت اما به اجازه استفاده نداشت تا زمانی که به فرمان آمریکا استفاده کند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: مردن پیروزمندانه حیات است و این دستور پرورگار است کسانی که آمریکا را کدخدا می‌دانند مطمئن باشند باید مقابل رفتار نامردانه و ظلم ایستادگی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha