۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85266412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای فعال کردن کشتارگاه طیور دره‌شهر ایلام

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام از اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای فعال کردن کشتارگاه طیور دره‌شهر خبر داد و گفت: این تسهیلات باید در موعد مقرر توسط بانک‌های عامل پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست احیای واحدهای راکد استان ایلام افزود: احیای واحدهای راکد در استان جزو اولویت مسئولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد و اقدامات انجام شده در این خصوص باید به طور شفاف به مردم اطلاع رسانی شود.

وی یادآور شد: احیای کشتارگاه طیور دره شهر نقش مهمی در افزایش اشتغال و رونق تولید در منطقه دارد و بانک های عامل در موعد مقرر این تسهیلات را پرداخت کنند.

استاندار ایلام بیان کرد: مسئله بعدی و مهم در استان ایلام بحث راه اندازی صنایع تبدیلی و بسته بندی در بخش کشاورزی است، این مساله باید جزو اولویت های جهاد کشاورزی استان باشد چرا که ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف بخش کشاورزی در استان ایلام، تصریح کرد: باید از این ظرفیت ها با ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی برای صادرات استفاده کرد تا اشتغال و درآمد بیشتری نصیب استان شود.

بهرام نیا بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از محصولات تولیدی در بخش کشاورزی به صورت خام از استان خارج می شود و مسئولان جهاد کشاورزی یک کارگروه فنی برای حل مسئله بسته بندی و احداث صنایع تبدیلی این محصولات به منظور جلوگیری از خام فروشی تشکیل دهند.

وی افزود: مسئولان جهاد کشاورزی استان ایلام نسبت به احیای ۷۵۰ واحد راکد بخش کشاورزی اهتمام داشته باشند، اگر حداقل ۵۰۰ واحد از این تعداد فعال شود کار بسیار بزرگی در استان صورت خواهد گرفت.

بهرام نیا بیان کرد: به هیچ وجه جلسات کارگروه اشتغال و مسکن در استان ایلام صبح برگزار نمی شود و این جلسات باید بعد از وقت اداری برگزار شود و مدیران در ساعات اداری به امورات مردم رسیدگی کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز گفت: در سال جاری هشت واحد تولیدی با اشتغالزایی ۹۷ نفر احیا و ۱۹ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۱۳۶ نفر در سال جاری افزایش ظرفیت تولید داشته اند.

رضا محمدرحیمی بیان کرد: در نیمه دوم سال جاری نیز برنامه ریزی برای احیای ۱۲ واحد تولیدی از طریق تسهیلات تبصره ۱۸ به میزان ۸۷۶ میلیارد ریال صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۷۱۰ میلیارد ریال در قالب نهضت احیای واحدهای تولیدی به استان ایلام اختصاص یافته است، افزود: احیای ۱۱ واحد تولیدی نیز با تخصیص این میزان اعتبار در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha