۲۵ هزار معلم جدید از اول آبان به کلاس‌های درس می‌روند

تهران - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار معلم جدید از اول آبان وارد کلاس‌های درس می‌شوند و مسئله کمبود معلم در این سال تحصیلی برطرف می شود.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علی فرهادی روز یکشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: همچنین از پایان هفته ۱۰ هزار و ۷۰۰ معلم ابتدایی در دبستان‌ها بکار گرفته می شوند.

وی افزود: با بکارگیری این تعداد معلم مساله کمبود معلم در مدارس برطرف می شود و بخشی از ظرفیت‌ها نیز خالی خواهد ماند که در آزمون‌های بعدی برای جذب معلم جدید تلاش خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش همچنین درباره جذب مربی پرورشی در مدارس هم گفت: اطلاعیه جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در مدارس به زودی منتشر می‌شود.

به گفته فرهادی، برای استخدام این تعداد مربی پرورشی با سازمان اداری و استخدامی مکاتبه شده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

وی گفت: تلاش می‌شود این مربیان پرورشی با مهارت‌های چندگانه به کار گرفته شوند که هم نقش مشاوره در مدرسه را داشته باشند و هم به عنوان مربی پرورشی بکار گرفته شوند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره استخدام نیروهای سرایدار مدارس و بحث افزایش حقوق آن‌ها نیز گفت: با سازمان اداری و استخدامی درباره استخدام حداقل ۳۰ هزار نیروی سرایدار خدمتگذار مکاتباتی انجام شده و درخواست ارسال شده است که به محض دریافت مجوز این امر انجام خواهد شد.

به گفته فرهادی، برای جبران حقوق و مزایای نیروهای سرایدار مشغول بکار نیز با دوستان سازمان اداری و استخدامی صحبت‌های شده است تا از ظرفیت قانونی برای جبران این کمبود اقدامی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر سجاد صدیقی مشاور وزیر و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح کامل فرآیند ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان گفته بود: در آزمون استخدام آموزگاری ۲۸ هزار نفر قرار بود جذب شوند اما بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ ظرفیت، خالی مانده و بیش از ۵۹ هزار نفری که در مرحله اول و چند برابر ظرفیت، پذیرفته شده‌اند برای حدود ۱۸ هزار شغل محل با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در این راستا، علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در تاریخ ۶ مهر اعلام کرد که آموزش و پرورش، ۱۰ هزار و ۷۸۰ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آموزگار می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه دفترچه تکمیل ظرفیت استخدام آموزگاری هفته دوم مهر ۱۴۰۲ منتشر می‌شود، افزود: کسانیکه در مرحله اول آزمون پذیرفته شده اند، اما در مصاحبه تخصصی امتیاز لازم را نیاورده اند می‌توانندشهر دیگری در استان خود انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha