۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85266536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لزوم همکاری دستگاه‌های حمایتی خوزستان در پیشگیری از تولد نوزادان با بیماری خاص

اهواز- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بر لزوم همکاری دستگاه‌های حمایتی در پیشگیری از تولد نوزادان با بیماری‌های خاص در خانواده‌های کم برخوردار تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان، علیرضا باوی روز یکشنبه در نشست پیگیری امور بیماران خاص خوزستان در محل معاونت پیشگیری دادگستری استان بیان کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی ناشی از تولد نوزادان با بیماری خاص برای فرد، خانواده و جامعه، پیشگیری از تولد این نوزادان باید به صورت جدی در استان پیگیری شود و در دستور کار دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

وی گفت: برخی خانواده‌ها به‌ دلیل نداشتن توانایی مالی در پرداخت هزینه آزمایشات ژنتیکی، صاحب فرزندان بیماری می‌شوند که تولد این فرزند علاوه بر هزینه‌های مالی، تبعات اجتماعی دیگری نیز به دنبال دارد.

باوی با اشاره به اقدامات موثر استان برای کاهش آمار تولد نوزادان مبتلا به بیماری تالاسمی افزود: براساس آیین‌نامه مصوب هیات وزیران در سال ۹۷، چگونگی مراحل صدور گواهی و پرداخت کمک هزینه سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای انجام آزمایشات ژن شناسی به خانواده‌های کم‌توان مشخص شده است.

بر اساس اعلام مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان ، آخرین اطلاعات نشان می‌دهد در حال حاضر۲ هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی ماژور و سیکل سل (کم‌خونی داسی شکل)در خوزستان وجود دارد که دومین استان از نظر فراوانی تالاسمی در کشور محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان ادامه داد: دستگاه‌های متولی و حمایتی با توجه به این دستورالعمل و حساسیت این موضوع باید همکاری لازم برای پیشگیری تولد نوزادان با بیماری‌های خاص از خانواده‌های کم برخوردار را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام آموزش و پرورش، خوزستان رتبه سوم کشور را در تعداد دانش‌آموزان استثنایی و معلول دارد که یکی از مهم‌ترین عامل آن ازدواج‌های فامیلی در استان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha