۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی «خلیل‌آباد» خراسان رضوی سنددار شدند

مشهد-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‌آباد گفت: سند مالکیت تک برگ برای ۹۰ پلاک، معادل ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان صادر شده است.

حمید ترابی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وسعت این ۹۰ پلاک که طرح کاداستر (نقشه‌برداری ثبتی) برای آن انجام شده، معادل ۹۵ درصد از وسعت اراضی ملی شهرستان خلیل آباد است.

وی گفت: در طرح کاداستر به منظور تثبیت مالکیت دولتی و ارائه اسناد تک برگی نتایج تصویربرداری هوایی و زمینی با جزئیات کامل در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک قرار می‌گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد بیان کرد: حدنگاری باعث رفع اختلافات اراضی بین مردم با دولت و تعیین حدود و ثغور اراضی ملی شده و دخل و تصرف در اراضی ملی را کاهش می دهد.

ترابی بیان کرد: اجرای طرح حدنگاری در پنج درصد باقیمانده از اراضی ملی خلیل آباد در حال انجام است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته، برای سطح باقیمانده اراضی ملی و دولتی در آینده ای نزدیک اسناد صادر می شود.

وی با اشاره به اهمیت ثبت عرصه های منابع طبیعی شهرستان خلیل آباد در سامانه کاداستر گفت: سند دار کردن اراضی ملی، تقویت ارکان صیانتی اراضی ملی و دولتی و اعلام مالکیت قاطع دولت را به همراه دارد، همچنین مشکلات اشخاص در زمینه مالکیت اراضی نیز با حدنگاری اراضی ملی رفع می شود.

شهرستان خلیل آباد با ۶۰ هزار نفر جمعیت شامل ۲ شهر خلیل آباد و کندر و ۲۴ روستای دارای دهیاری در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد، ۳۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha