گوشت قرمز کمتر بخورید تا دیابت نگیرید

تهران- ایرنا- یک مطالعه جدید حاکی است حتی افرادی که در هفته دو بار گوشت قرمز مصرف می‌کنند، با خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ رو به رو هستند و به طور کلی مصرف زیاد گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از «اسکریپس نیوز»، محققان دانشکده بهداشت و سلامت عمومی «تی اچ چان» دانشگاه هاروارد از طریق بررسی عادت‌های غذایی بیش از ۲۱۶ هزار نفر در مدت سه دهه به این نتیجه‌گیری رسیده‌اند.

این مشارکت کنندگان هر دو تا چهار سال به سوالات مبسوطی درباره رژیم غذایی خود پاسخ دادند و تا پایان مطالعه، بیش از ۲۲ هزار نفر از این افراد به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

مشارکت‌کنندگانی که بیشترین میزان گوشت را مصرف کرده بودند، در مقایسه با کسانی که کمترین میزان گوشت را مصرف کردند ۶۲ درصد ریسک بیشتری برای ابتلا به دیابت داشتند. این مساله شامل هم گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و گوشت های فراوری نشده مانند همبرگر و انواع کباب گوشت قرمز بود.

گوشت قرمز کمتر بخورید تا دیابت نگیرید

این محققان خاطرنشان کردند که جایگزین کردن تنها یک وعده گوشت قرمز با یک منبع پروتئینی دیگر مانند حبوبات یا آجیل با کاهش ۳۰ درصدی خطر ابتلا به دیابت همراه است و جایگزینی یک وعده گوشت قرمز با لبنیات ریسک دیابت را ۲۲ درصد کاهش می‌دهد.

«والتر ویلت» یکی از محققان خاطرنشان کرد: با توجه به یافته‌های ما و همچنین کارهای تحقیقی دیگران، محدود کردن مصرف گوشت قرمز حتی به اندازه یک وعده در هفته برای کسانی که به فکر سلامتی خود هستند، کاری منطقی است.

این درحالی است که دیابت نوع ۲ در جهان رو به افزایش است. ۹۰ تا ۹۵ درصد از ۳۷ میلیون آمریکایی دیابتی به نوع ۲ دیابت مبتلا هستند. همچنین به علت افزایش چاقی این بیماری در میان کودکان و نوجوانان نیز رو به افزایش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha