۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85267515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه صنعت کشتی‌سازی ماموریت مهم دولت در مازندران

ساری- ایرنا- چرخه فعالیت‌های شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در مازندران با در نظر گرفتن برخی راهبردهای توسعه‌محور و آینده‌نگرانه اکنون در مسیری نوین قرار گرفته و به سمت درآمدزایی برای کشور با توان متخصصان بومی و همچنین پرورش نیرو از نسل جدید جامعه در حرکت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تولید شناورهای مورد نیاز مازندران، انجام تعمیرات و بازسازی کشتی‌های خارجی، برنامه‌ریزی برای طرح توسعه با نگاهی به تجارت دریایی در دریای خزر، ایجاد رشته‌های تخصصی مرتبط در دو دانشگاه فنی استان و امکان‌سنجی برای راه‌اندازی دبیرستان تخصصی به منظور جذب دانش‌آموزان از مقطع متوسطه و پرورش آن‌ها در حوزه صنایع دریایی بخشی از فعالیت‌های شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در مازندران است که در صورت تحقق می‌تواند آینده پویا و روشنی را برای این مجموعه و صنایع دریایی در مازندران رقم بزند.

شرکت صدرا دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و گسترده‌ای را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهد. این مجموعه با تلاش مستمر برای ارتقای سطح فناوری با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تاسیسات فراساحلی نفت و گاز، کشتی‌سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را دریافت کرد. حالا نیز مدتی است که فرآیند توسعه را علاوه بر حوزه زیرساختی، در بخش نرم‌افزاری، بازرگانی و آموزش با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کند.

توسعه صنعت کشتی‌سازی ماموریت مهم دولت در مازندران

در این پیوند مدیر مجتمع دریایی کشتی سازی کاسپین شرکت صدرا گفت:‌ برای اجرای گام نخست توسعه زیرساخت های مورد نیاز کشتی سازی صدرا پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

میثم رعیت آزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم شامل پیمانکاران و کارگاههای خارج از این مجموعه، مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: زیرساخت و زنجیره تامین کشتی سازی به حمایت مسوولان استانی نیاز دارد و اگر این امر محقق شود، کشتی سازی صدرا به رونق بیشتر دست می یابد.

مدیر مجتمع دریایی کشتی سازی کاسپین شرکت صدرا در تشریح قابلیت این شرکت اظهار داشت:‌ صدرا این قابلیت را دارد که به صورت همزمان هشت شناور را تعمیر کند.

وی با بیان این که، ظرفیت این کارخانه به گونه ای طراحی شده و قابلیت آن را دارد تا به صورت همزمان چهار شناور در آن ساخته شود، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تامین مالی می توانیم زیر ساخت‌ها را توسعه و ظرفیت را ۲ برابر افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha