۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 2298
کد خبر: 85267769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیر: با حضور کیومرث هاشمی دغدغه‌ای در کشتی نداریم

تهران- ایرنا- علیرضا دبیر در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی در پیکارهای قهرمانی جهان گفت: با حضور کیومرث هاشمی در راس وزارت ورزش و جوانان و محمود خسروی‌وفا در کمیته ملی المپیک، دغدغه‌ای در کشتی نداریم.

به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی ایران در پیکارهای قهرمانی جهان صبح امروز با حضور کیومرث هاشمی در فدراسیون کشتی برگزار شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون با تمجدید از عملکرد وزیر ورزش و جوانان گفت: با حضور کیومرث هاشمی در وزارت ورزش و جوانان و محمود خسروی‌وفا در کمیته ملی المپیک، دغدغه‌ای در فدراسیون کشتی نداریم و از زمانی که ایشان آمدند پیگیر موضوعات مختلف کشتی بودند و از ما حمایت می‌کنند. زمانی که هاشمی رییس کمیته المپیک بود، بودجه بزرگی به ورزش داد و تاکید کرد همه رشته‌ها هستند اما درنهایت کشتی باید کار را دربیاورد. خدا را شکر وزیر ورزش بسیار توجیه است.

وی افزود: تمامی پیشکسوتان کشتی در طول سال‌ها زحمات زیادی را برای این رشته کشیدند و کشتی ما مدیون تمامی تلاش‌های این عزیزان است. منصور برزگر از زمان تولدم، رفیق پدرم بود و گردن من حق دارد. از نوجوانان تا بزرگسالان ما را تربیت کرد. ابراهیم جوادی که همیشه با فنونش حال کردیم. آقای علی‌آبادی که همیشه الگو بوده. محسن فره‌وشی که بزرگ ماست، اکبر فلاح که اگر نبود من اصلا به کشتی نمی‌آمدم. او همیشه قابل احترام است. همیشه دوست داشتم اکبر فلاح شوم اما نتوانستم. غلامرضا محمدی که خیلی چیزها در زیرگیری و این فنون به من یاد داد. علیرضا رضایی که با هم بزرگ شدیم و رفیق خوب من است. صادق گودرزی که پسر خوب و قهرمان المپیک است و باید ببینیم روزی شهردار تهران می‌شود. آقای کاوه هم جوانیش را برای من گذاشته است. سه یا چهار ماه است می‌گویم بیا مدیر فنی تیم ملی شو اما ناز می‌کند.

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: حدود ۹ ماه دیگر المپیک را درپیش داریم و کشتی نباید یک قدم عقب برود. ۳۲۵ مدال جهانی و المپیکی رشته کشتی دارد و با هیچ رشته‌ای قابل مقایسه نیست و باید کار را قوی جلو ببریم تا بتوانیم در المپیک به موفقیت برسیم.

دبیر در این مراسم ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه ادامه داد: امیدوارم جنایات صهیونیست‌ها سر خودشان بیاید. این جنایات را محکوم می‌کنم. این روزها حال‌مان خوب نیست و امیدوارم محور مقاومت بتواند درس خوبی به صهیونیست‌ها بدهد.

در این مراسم با حضور وزیر ورزش و جوانان از تعدادی از پیشکسوتان کشتی کشور نیز تجلیل شد.

پاداش در نظر گرفته شده فدراسیون برای مدال‌آوران به این شرح است: 

مدال طلا: ۵۰۰ میلیون تومان پس از بازگشت از مسابقات جهانی به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در ماه

مدال نقره: ۲۰۰ میلیون تومان پس از بازگشت از مسابقات جهانی به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۱۵ میلیون تومان در ماه

مدال برنز: ۱۰۰ میلیون تومان پس از بازگشت از مسابقات جهانی به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۱۰ میلیون تومان در ماه

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای قهرمانی جهان با کسب یک مدال طلای امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۲ مدال نقره امیرمحمدی یزدانی در ۷۰ و حسن یزدانی در ۸۶ و یک مدال برنز محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم،‌ همانند سال گذشته پس از آمریکا در جایگاه دوم جهان ایستاد.

امیرحسین زارع با کسب طلای جهان، حسن یزدانی با کسب مدال نقره جهان و رحمان عموزاد نیز با کسب عنوان پنجمی وزن ۶۵ کیلوگرم موفق به کسب ۳ سهمیه المپیک برای ایران شدند اما میلاد والی زاده در ۵۷، یونس امامی در ۷۴ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم نتوانستند به سهمیه المپیک برسند.

تیم ملی کشتی فرنگی نیز با یک طلای امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، یک نقره علیرضا مهمدی در ۸۲ کیلوگرم و سه برنز پویا دادمرز در ۵۵، محمدرضا گرایی در ۶۷ و محمد هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم، پس از جمهوری آذربایجان، به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید.

در کشتی فرنگی نیز مهدی محسن‌نژاد، محمدرضا گرایی، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده موفق به کسب ۴ سهمیه المپیک شدند اما محمدعلی گرایی در ۷۷ و ناصر علیزاده در وزن ۹۷ کیلوگرم از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha