وسعت کشت گلخانه‌ای در استان سمنان به ۱۵۵ هکتار رسید

سمنان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کمبود آب و ضرورت توسعه کشاورزی از راه کشت گلخانه‌ای گفت: وسعت کشت گلخانه‌ای در استان تا ۱۵۵ هکتار در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

لطف الله رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای به منظور رشد اقتصادی در بخش کشاورزی استان سمنان با اهتمام پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه ۱۵ هکتاری وسعت کشت گلخانه‌ای در استان سمنان برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شد که اکنون نزدیک به ۱۴ هکتار از تعهد محقق شده است.

رضایی اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به چالش کمبود آب و ضرورت تغییر الگوی کشت با اصلاح الگوی کشت در استان سمنان به افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصل‌ها، امکان پرورش محصولات خارج از فصل و اقلیم، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به خاطر امکان کنترل‌ و اقدامات پیشگیرانه، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: خیار، گوجه، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و گل آنتوریوم، از جمله محصولات گلخانه‌ای در استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود ۱۰ هزار متر مربع گلخانه‌ها در شهرستان آرادان استان سمنان به کشت گل آنتوریوم اختصاص دارد، آنتوریوم جزو گل‌های صادراتی محسوب می‌شود و تولید گل‌های صادراتی به کشورهای مختلف به عنوان یک مهم در دستور کار است، چرا که این امر به چرخه اقتصادی کشور کمک می‌کند.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha