محصول امسال سیب‌زمینی دامغان یکهزار و ۸۰۰ تن برآورد شد

سمنان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: پیش‌بینی می‌شود یکهزار و ۸۰۰ تن سیب‌زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر امامیون روز پنجشنبه به رسانه ها ابراز کرد: ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دامغان زیر کشت سیب‌زمینی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت سیب‌زمینی از نیمه دوم مهرماه در منطقه رودبار شهرستان دامغان آغاز شد و تا پایان آبانماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: با توجه به این که محصول سیب‌زمینی نقش مهمی در تغذیه و سفره خانوارها دارد، جهاد کشاورزی تلاش می کند با مدیریت بهینه مصرف نهاده‌ها از جمله بذر استاندارد، کودهای آلی و مصرف بهینه کودهای شیمیایی، به ارتقاء سطح کیفی و کمی تولید این محصول در مزارع کشاورزی شهرستان کمک کند.

امامیون خاطرنشان کرد: ورود بذر جدید چون جلی، بامبا که از عملکرد بالا با قابلیت بهبود محصول برخوردار استف از جمله اقدام ها برای بهبود وضعیت تولید سیب زمینی در شهرستان دامغان بوده است.

وی افزود: این بذرها با نظارت دقیق کارشناسان جهاد کشاورزی تحت کشت قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: تأمین نهاده‌های کشاورزی از جمله توزیع بیش از ۵۰ تن کود شیمیایی و تأمین سوخت از جمله اقدامات انجام شده در زمان کاشت، داشت و برداشت بوده است.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha