آب صنایع کرمانشاه باید از پساب فاضلاب تامین شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تاکید کرد: مطابق قانون و بر اساس قراردادهای منعقد شده تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام واحدهای صنعتی استان برای تامین آب مورد نیاز خود باید از پساب فاضلاب استفاده کنند.

افشین یگانه روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه گفت : ضرورت مدیریت مصرف آب به عنوان یکی از اولویت های استان کرمانشاه و در وضعیت قرمز خشکسالی اجتناب ناپذیر است و هم اکنون سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب فاضلاب معادل نیمی از ظرفیت سد گاوشان بعد از ورود به تصفیه خانه کرمانشاه از بین می رود.

وی با یادآوری قانونِ ضرورت استفاده صنایع از پساب تصفیه خانه ها که در استان به درستی اجرایی نشده است، اظهار کرد: با همکاری همه دستگاه های متولی اولین قرارداد در تصفیه خانه اسلام آبادغرب به مبلغ هر مترمکعب ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان منعقد شد و در آینده هم سایر صنایع پتروشیمی و پالایشگاه هم خط لوله های لازم را نصب می کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه یکی از بزرگترین سازه های آبخیزداری کشور در تنگه کنشت کرمانشاه اجرا شده است، گفت: در سنوات گذشته یک میلیون مترمکعب آب ناشی از سیلاب شهرک های شمالی کرمانشاه را در برمی گرفت اما سال گذشته با اجرای ۱۵ بند و سازه آبخیزداری توانستیم سیستم قنات معکوس را اجرایی کنیم تا آب از بالا به سمت سفره های زیرزمینی برگشت و هدایت شود.

یگانه با بیان اینکه بارش ها در استان کرمانشاه فرصتی است که باید از آن بهره ببریم، افزود: امروز در مدیریت بحران استان و با همکاری همه دستگاه های متولی وضعیت مطلوبی داریم اما اگر نتوانیم از نعمتی چون باران بهره ببریم، تبدیل به نقمت و ویرانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha