۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85268155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده مرزبانی: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده مرزبانی فراجا از کشف ۱۶۰ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق توسط ماموران این یگان نظامی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: کشف این مقدار کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ «احمدعلی گودرزی» روز دوشنبه درحاشیه بازدید از پاسگاه‌های مرزی گلستان و ستاد هنگ مرزی اترک در گنبدکاووس به خبرنگاران بیان داشت: در مدت یاد شده با تلاش ماموران مرزبانی و فقط در درگیری با قاچاقچیان مقدار ۴۳ تُن موادمخدر که بخش قابل توجه آن از نوع صنعتی است، کشف و ضبط شد که ۱۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی از کشف حدود ۱۸ میلیون لیتر سوخت قاچاق هم از ابتدای امسال تا کنون توسط نیروهای مرزبانی فراجا خبر داد و افزود: کشف این مقدار سوخت قاچاق ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

سردار گودرزی اضافه کرد: با تلاش ماموران مرزبانی از ابتدای امسال تاکنون از خروج ۲۱ هزار راس دام قاچاق به کشورهای همسایه جلوگیری شد.

فرمانده مزربانی: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شد
بازدید فرمانده مرزبانی فراجا از مناطق مرزی گلستان

طرد حدود ۳۹ هزار تبعه بیگانه غیرمجاز از کشور

فرمانده مرزبانی فراجا همچنین از دستگیری و طرد ۷۳۸ هزار و ۷۴۹ تبعه بیگانه از مرزهای کشور در مدت زمانی ابتدای امسال تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: این افراد که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و یا از قبل در استان‌های مختلف رسوب کرده بودند، توسط انتظامی دستگیر و اخراج شدند.

سردار گودرزی بابیان اینکه ایران بعد از روسیه و چین بیشترین مرز و همسایه را دارد، افزود: بحمدالله کشورهایی که در همسایگی ما هستند و نیز به سبب ساختار مرزبانی انتظامی و سیستم‌های الکترونیکی اوپتیکی که در اختیار مرزبانان قرار دارد، برجک‌هایی که احداث شده و نیروهای آموزش دیده و متخصصی که داریم، از امنیت پایدار و خوبی برخوردار هستیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون پایش تصویری مرزها به‌صورت شبانه روزی انجام و تصاویر آن تجزیه و تحلیل می‌شود و با سیستم‌های پهبادی، هلی شات و دوربین‌های پیشرفته الکترونیکی که در اختیار داریم با قاچاقچیان مسلح و نیز قاچاق کالا برخورد می‌کنیم.

سردار گودرزی گفت: از امروز شناور ۶۰ فوتی «حیدر» در آب‌های سرزمینی استان گلستان قرار می‌گیرد تا هم انضباط بخشی به شناورهای بعضا بی‌هویت، شناورهای صیادی، تفریحی و تجاری نیز ساماندهی شوند.

به گفته وی، طی سه ماه گذشته و با اجرای آزمایشی سامانه سوخت شناورها که با همکاری وزارت نفت در مناطق جنوب اجرا شد، سه میلیون سوخت صرفه جویی و از قاچاق آن جلوگیری شد.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس است.

به گزارش ایرنا ، از هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز ایران با ۱۶ کشور پیرامونی خود، سهم گلستان با کشور ترکمنستان ۴۵۸ کیلومتر شامل ۲۶ کیلومتر مرز دریایی، ۸۵ کیلومتر مرز ساحلی و مابقی مرز خشکی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha