۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85268232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رهبران سیاسی پاکستان خواستار اهتمام ایران و عربستان برای کمک به فلسطین شدند

اسلام‌آباد - ایرنا - رهبران سیاسی پاکستان، عضو کمیته مردمی قدس با تاکید بر اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران و عربستان در جهان اسلام و نقش آفرینی برای حل بحران‌های منطقه، خواستار اهتمام فوری تهران و ریاض برای مقابله با تهاجم اسرائیل در فلسطین و کمک به مردم غزه شدند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، اعضای کمیته ملی قدس متشکل از چهره‌های شاخص سیاسی از احزاب مختلف پاکستان امروز در نشستی خبری در اسلام‌آباد تداوم جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند.

آنها از کشورهای جهان به ویژه آن دسته از دولت‌های منطقه که مرتکب سازش با صهیونیست‌ها شده‌اند مطالبه کردند که سفیران رژیم صهیونیستی را از کشورهای خود اخراج و حریم هوایی کشورهای خود را به روی هواپیمای اسرائیلی ببندند.

کمیته ملی قدس پاکستان اعلام کرد که یکشنبه آینده (۷ آبان - ۲۹ اکتبر) راهپیمایی بزرگی با حضور هواداران همه احزاب و گروه‌های مذهبی در اسلام‌آباد برگزار و طی آن یکصدایی و یکپارچگی مردم و نیروهای سیاسی پاکستان در همبستگی با جبهه مقاومت فلسطین، همدردی با غزه و محکومیت جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی به نمایش گذاشته خواهد شد.

رهبران سیاسی پاکستان خواستار برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شده و گفتند: حمایت غربی‌ها از جمله آمریکا از اسرائیل و تشویق این رژیم قاتل به نسل کشی فلسطینی‌ها هرگز قابل قبول نیست لذا ما از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی می خواهیم که در اقدامی فوری اجلاس سران این سازمان را برگزار کند.

رهبران سیاسی پاکستان خواستار اهتمام ایران و عربستان برای کمک به فلسطین شدند

آنها با تاکید بر اهمیت ازسرگیری روابط رسمی ایران و عربستان به عنوان یک فرصت ارزشمند جهت حل بحران‌های منطقه‌ای، خواستار نقش آفرینی این دو کشور برای کمک به فلسطینی‌ها و جلوگیری از تهاجم اسرائیل در غزه شدند.

شخصیت‌های سیاسی پاکستانی با تاکید بر موضع گیری شایسته همه کشورهای اسلامی علیه جنایات اسرائیل، افزودند که مسلمانان جهان انتظار دارند که ایران و عربستان یک گام محکم‌ و مشترک علیه اسرائیل با هدف دفاع از مردم مظلوم فلسطین بردارند.

سناتور «راجا ظفر الحق»، «لیاقت بلوچ»، علامه «محمد امین شهیدی» و «آصف لقمان قاضی» در این نشست خبری تاکید کردند که دولت و مردم پاکستان متعهد به حمایت از آرمان‌های ملت فلسطین هستند و هرگز تسلیم فشارهای داخلی و خارجی مبنی بر سازش با رژیم نامشروع صهیونیستی نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه تاکنون بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر از ساکنان غزه از جمله یک هزار و ۵۰۰ نفر کودک در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha