۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85268405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۲ نفر در گلستان‌ داوطلب رقابت در انتخابات مجلس شدند

گرگان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: تا پایان وقت پنجمین روز مرحله ثبت نام نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (ساعت ۱۸ روز دوشنبه اول آبان ماه ۱۴۰۲) تعداد ۱۴۲ نفر در این استان بطور رسمی داوطلب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات گلستان، سیدعلی مهاجر دوشنبه شب با اشاره به آخرین آمار مربوط به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۹ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند.

وی یادآور شد: امروز دوشنبه و در روز پنجم در مجموع ۳۰ نفر با مراجعه به درگاه ثبت‌نامی، داوطلبی خود را اعلام کردند.

رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: افراد نام نویسی شده در انتخابات این استان دارای مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و حوزوی هستند.

مهاجر اضافه کرد: در حوزه‌های انتخابیه گرگان و آق‌قلا، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس، کردکوی - بندرگز - بندرترکمن و گمیشان، مینودشت - کلاله - گالیکش و مراوه‌تپه به ترتیب ۵۰، ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۴ و ۲۲ نفر نام‌نویسی کردند.

وی بیان کرد: از مجموع ثبت‌نام شدگان، ۵۹ نفر بین ۳۰ تا ۴۵ سال، ۳۱ نفر بین ۴۵ تا ۵۰ سال، ۲۲ نفر بین ۵۰ تا ۵۵ سال، ۲۴ نفر بین ۵۵ تا ۶۰ سال، پنج نفر بین ۶۰ تا ۶۵ سال و یک نفر بین ۶۵ تا ۷۰ سال سن دارند.

رییس ستاد انتخابات گلستان یادآور شد: کاربرانی که در حین ثبت‌نام دچار مشکلات فنی شده یا سوال خاصی دارند، می‌توانند با شماره ۷۶۷۶ و در ساعات بین هشت تا ۱۸ تماس و موارد مورد نظر را اعلام تا راهنمایی‌های لازم انجام شود.

وی بیان کرد: در پیش ثبت‌نام انتخابات در این استان ۹۵۹ نفر نام‌نویسی کرده بودند که برای ۶۰۹ نفر از آنان کد رهگیری ارسال شد.

مهاجر یادآور شد: داوطلبان تا چهارشنبه سوم آبان‌ ماه می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور، ثبت نام خود را نهایی کنند، اما انتظار داریم واجدین شرایط زمان نام‌نویسی را به تاخیر و ساعات پایانی نیندازند.

وی اضافه کرد: داوطلبان مدارک و گواهی‌های لازم را در زمان ثبت نام همراه داشته باشند.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha