۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85271824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت‌نام ۵۸۱ داوطلب انتخابات مجلس در گلستان قطعی شد
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: نام‌نویسی ۵۸۱ نفر معادل ۷۸ درصد از بین ۷۴۸ نفر دارای کد رهگیری برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان قطعی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی مهاجر شامگاه پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از مجموع ۵۸۱ ثبت‌نام‌کننده انتخابات مجلس، ۵۲۰ نفر مرد و ۶۱ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: چهار نفر از داوطلبان استان متولد ۱۳۷۲ و به عنوان جوان‌ترین هستند و مسن‌ترین آنان متولد ۱۳۳۵ است.

مهاجر یادآور شد: داوطلبان ثبت نام کننده در انتخابات استان گلستان از لحاظ مذهب، ‌۴۳۸ نفر شیعه شامل ۳۸۶ نفر مرد و ۵۲ نفر زن و ۱۴۳ نفر سنی شامل ۱۳۴ نفر مرد و ۹ نفر زن هستند.

وی گفت: از لحاظ قومیت نیز ۳۹۳ نفر فارس معادل ۶۸ درصد، ۱۴۱ نفر ترکمن معادل ۲۴ درصد، ۴۳ نفر سیستانی معادل هفت درصد و چهار نفر بلوچ معادل یک درصد تشکیل می‌دهد.

رییس ستاد انتخابات استان گلستان در خصوص تحصیلات ثبت تام کنندگان افزود: از این تعداد، ۴۶۹ نفر کارشناسی ارشد، ۸۶ نفر دکترا، ۱۶ نفر کارشناسی و بقیه مدرک حوزوی دارند.

مهاجر با بیان این که برای هر کرسی نمایندگی محلس شورای اسلامی در این دوره در استان ۸۳ نفر داوطلب شده‌اند، ادامه داد: از بین ثبت‌نام کنندگان، ۱۹۲ نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا، ۱۱۷ نفر مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش، ۸۰ نفر کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان، ۷۶ نفر گنبدکاووس، ۷۰ نفر رامیان و آزادشهر و ۴۶ نفر علی‌آبادکتول هستند.

ثبت‌نام ۵۸۱ داوطلب انتخابات مجلس در گلستان قطعی شد

رییس ستاد انتخابات استان گلستان با اشاره به وضعیت سنی داوطلبان این انتخابات، اضافه کرد: ۲۵۸ نفر از ثبت‌نام کنندگان بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن، ۱۲۷ نفر ۴۵ تا ۵۰ سن، ۸۶ نفر ۵۰ تا ۵۵ سن، ۷۴ نفر ۵۵ تا ۶۰ سن، ۲۷ نفر ۶۰ تا ۶۵ نفر و ۹ نفر ۶۵ تا ۷۰ سن دارند.

به گفته وی، در مرحله بعدی مراجع پنجگانه دادگستری، وزارت اطلاعات، ثبت احوال، نیروی انتظامی و سپاه بررسی صلاحیت‌ها را انجام خواهند داد.

مهاجر درباره آغاز فرآیند ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: ثبت‌نام از داوطلبان همزمان با سراسر کشور از ۱۴ آبان سال ۱۴۰۲ به مدت هفت روز آغاز می‌شود که داوطلبان در استان گلستان می‌توانند به شکل حضوری در فرمانداری گرگان مرکز استان، ثبت‌نام را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در پیش ثبت‌نام انتخابات در استان گلستان ۹۵۹ نفر نام‌نویسی کرده بودند که پس از صحت سنجی، ۷۴۸ نفر کد رهگیری دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات از ۲۷ مهر تا چهارشنبه سوم آبان‌ ماه با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور، انجام شد.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha