۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۳۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85268493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق سفیر ایران در پاکستان و سروزیر ایالت پنجاب بر توسعه روابط اقتصادی-فرهنگی

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و سروزیر ایالت پنجاب به عنوان پرجمعیت ترین استان این کشور طی دیداری بر توسعه مراودات اقتصادی و فرهنگی به ویژه همکاری‌های استانی میان دو کشور همسایه تاکید کردند.

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار ایرنا، «رضا امیری مقدم» در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان با «سید محسن نقوی» سروزیر دولت موقت این ایالت دیدار کرد.

در این دیدار «مهران موحدفر» سرکنسول ایران در لاهور و «عامر میر» وزیر اطلاع رسانی دولت ایالت پنجاب حضور داشتند.

سفیر ایران و سروزیر ایالت پنجاب پاکستان پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه از جمله بررسی فرصت‌های همکاری میان استان‌های ایران و ایالت پنجاب تبادل نظر کردند.

طرفین با استقبال از نصب تندیس فردوسی در شهر لاهور و تندیس اقبال لاهوری در یکی از شهرهای ایران، بر اجرای توافق خواهرخواندگی لاهور با اصفهان و مشهد در راستای توسعه روابط گردشگری و مردمی تاکید کردند.

دو طرف بر گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی با تمرکز بر تقویت مراودات بین ایالت پنجاب و استان‌های ایران توافق کردند.

آنان تاکید کردند که اراده متقابل برای توسعه روابط و درک مشترک وجود دارد. برادری دو کشور ایران و پاکستان در خیلی از موضوعات اثبات شده در عین حال توسعه تلاش‌های مشترک برای افزایش تجارت فی مابین اجتناب ناپذیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha