مشاور فرمانده سپاه: محور مقاومت به یک جبهه گسترده تبدیل شده است

کرج- ایرنا- مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت وظیفه اش را به شایستگی و با توانمندی بالا انجام داده، گفت: محور مقاومت امروز در حال نبرد سنگین در غزه است که توانسته یک جبهه گسترده در یمن، عراق، فلسطین، لبنان و در اقصی نقاط عالم ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «ابراهیم جباری» دوشنبه شب در ویژه برنامه بزرگ قرآنی که در کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، افزود: امروز محور مقاومت نگهبان اسلام در جهان است و حاج قاسم این خط مقاومت مستقل، رشید، قوی و محکم را پایه گذاری کرده به طوری که این محور علیه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه ایستادگی و رویای آمریکا در منطقه را به یاس تبدیل کرده است.

فرمانده سابق لشکر ولی امر اظهار کرد: حاج قاسم اطاعت از رهبر را اصل بنیادین تمام فعالیت ها و شرط ضروری تمام موفقیت ها در نظر می گرفت و این شهید والامقام الگویی برای ما است.

سردار جباری با بیان اینکه در مکتب حاج قاسم وقتی پای امام جامعه به میان می آید عقلانیت با قدسیت همراه می شود، گفت: در نگاه حاج قاسم قداست تبعیت از ولی فقیه منجر به برکتی می شود که تمام امور سخت، سنگین، دشوار و پیچیده ناشدنی، شدنی و سهل می شود.

وی بسیاری از مشکلات در کشور را ناشی از عدم تبعیت از ولی فقیه زمان دانست و افزود: اگر ما در این جامعه با تمام وجود از فرامین ولی فقیه تبعیت می کردیم این وضعیت را نداشتیم؛ امامین انقلاب در حد اعلا وظیفه شان را نسبت به این انقلاب انجام دادند و اگر ضعف و سستی وجود دارد، از ما است.

رزمندگان مقاومت در غزه حماسه بزرگی آفریدند

وی به حمله مقاومت به اسراییل و کشتار مردم غزه اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما فقط بعد شهادت ها را می گوییم در حالیکه رزمندگان در غزه حرکتی در دنیا ایجاد و حماسه بزرگی آفریدند که ضربه سخت، مهلک و سنگینی بر پیکره صهیونیست ها وارد شد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نیروهای مقاومت در این نبرد ضربه مهلکی به صهیونیسم وارد کردند که این رژیم اکنون در کما است به طوری که پیروزی رزمندگان فلسطینی خنثی شدنی نیست و اگر دوباره حمله کنند به عمق اسراییل می رسیدند ولی در یک نقطه ایستادند.

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم، گفت: خون های پاک شهدا در غزه نیز سبب پیروزی فلسطینیان می شود.

وی افزود: ورود رزمندگان مقاومت به درون اسراییل در شرایطی بود که می گفتند اگر یک پشه پر بزند ما می فهمیم، در حالیکه آن ها امکانات مخابراتی پیشرفته ای دارند ولی این رزمندگان از خط عبور کرده و وارد اسراییل شدند.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز وضعیت خط مقاومت عالی است و این جبهه آماده است و در خطوط مرزی اگر حمله کنند آمریکا و رژیم صهیونیستی کشته های زیادی می دهد.

سردار جباری افزود: جبهه مقاومت برنده سه دهه رویارویی با آمریکا و ایادی آن است.

وی ادامه داد: درک آمریکایی ها از رویارویی با جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در سال های گذشته این بود که ما دوام نمی آوریم و در این هجمه های سنگین و فتنه ها نمی توانیم پیش برویم ولی ایران اسلامی برنده این رویا رویی با آمریکا و دست نشاندگانش است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ایران اسلامی و جبهه مقاومت بازی بزرگ را در منطقه در مقابل آمریکایی ها و قدرت ها برده است و تمام قدرت ها به نفع ایران اسلامی چرخید و به زودی آمریکا باید از منطقه برود.

وی ادامه داد: کاری که حاج قاسم در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب و با مجاهدت خستگی ناپذیرش انجام داد تشکیل محور مقاومت بود که هم اینک به بار نشسته است.

وی با بیان اینکه سید حسن نصرالله هم در تکامل این جبهه نقش اساسی دارد و امروز مردانه و عالمانه ایستاده، اضافه کرد: حاج قاسم با همرزمانش توانست با تربیت جوانان غیور و بزرگی، تشکیلات عظیم سیاسی، نظامی و اجتماعی ایجاد کند که تمام اجزای آن موفق شدند در موضوعات و مواردی به نقطه ای برسند که برتر از دولت های منطقه نقش ایفا کنند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه کرج قطب قرآنی کشور است، گفت: چند شهر در این حوزه فعال هستند که یکی از شهرهای بزرگ کرج است که به برکت مجاهدت افرادی است که از قدیم فعال بوده و اکنون اساتید بزرگ قرآنی هستند.

وی افزود: در سال ۱۳۸۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات شان که در جمع قرآنیان در ماه مبارک رمضان فرمودند که باید یک میلیون حافظ قران داشته باشیم اما نتوانستیم به درستی این امر را محقق کنیم.

جباری با بیان اینکه کشورهای دیگری که ادعای اسلامی بودن دارند میلیون ها حافظ قرآن کریم دارند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی از این برنامه قرآنی خیلی عقب است.

وی، تعداد حافظان قرآن کریم در ایران را حدود ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد فقط ۲۰ هزار نفر حافظ کل قرآن کریم هستند که برای کشوری مثل ایران جایگاه خوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه بایستی تاکنون پنج میلیون حافظ قرآن تربیت می کردیم، افزود: دستگاه های فعال در این حوزه به وظایف خود عمل نکردند و اکنون در شرایطی که فضای مسمومی که دشمن در جنگ ادراکی و شناختی ایجاد کرده می توانستیم با نور قرآن آن را برطرف کنیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: با نورانیت قرآن می توان جامعه را متحول کرد که باید در این زمینه تلاش گسترده ای انجام شود.

وی گفت: قرآن می تواند در جنگ شناختی و ادارکی که دشمن باورها را مورد هجمه و حمله قرار داده و جای شهید و شیطان و جلاد را عوض کرده اند نگاه ها را تغییر دهد.

در این آیین اساتید قرآنی کشور «مهدی شایق» و «حمید شاکرنژاد» آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha