۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبر: 85268934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶ درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

اراک - ایرنا - معاون بیمه و درمان بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۴۶ درصد جمعیت این استان از چتر بیمه‌ای اداره کل بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

به گزارش ایرنا، «ابوالفضل نجاتی» روز سه شنبه در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت که در مدرسه دخترانه حضرت زهرا(ع) برگزار شد، افزود: ۶۵۴ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت قرار دارند که ۸۵ درصد این افراد به صورت رایگان بیمه هستند.

وی ادامه داد: ۳۲۶ هزار نفر روستایی و ۱۸۳ هزار نفر از ساکنان شهرهای استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان سازمان بیمه سلامت قرار دارند که به صورت ۱۰۰ درصد رایگان از خدمات بیمه‌ای صندوق بهره‌مند شده و حق سرانه آنان توسط دولت پرداخت می‌شود.

معاون بیمه و درمان بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۸۲ هزار کارمند و ۳۴ هزار نفر از دیگر اقشار این استان تحت پوشش بیمه سایر اقشار از جمله خانواده معظم شهدا، جانبازان و طلاب روحانیون تحت پوشش سازمان بیمه سلامت در این استان قرار دارند.

نجاتی خاطرنشان کرد: تمامی خدمات بستری و سرپایی به افراد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت در استان مرکزی به صورت یکسان ارایه می‌شود و ۹۰ درصد تعرفه خدمات بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی با یادآوری کاهش تعرفه خدمات درمانی برای بیمه شدگان تحت پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و سه دهک اول گفت: ۹۵ درصد تعرفه بستری این افراد توسط دولت پرداخت می‌شود و پنج درصد نیز باید توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین و خدمات بستری به آنان به صورت رایگان ارایه شود.

معاون بیمه و درمان بیمه سلامت استان مرکزی افزود: خدمات سرپایی نیز با پرداخت ۱۰ تا ۱۵ درصد تعرفه توسط این افراد ارایه می‌شود.

وی یادآور شد: برخی خدمات از جمله خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و زوج‌هایی که نمی‌توانند بارور شوند، می‌توانند از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره‌مند شوند.

معاون بیمه و درمان بیمه سلامت استان مرکزی افزود: این افراد در سازمان بیمه سلامت نشان دار شده و با مراجعه به مراکز ناباروری می‌توانند از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند و از خدمات سرپایی از جمله سونوگرافی نیز بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

نجاتی با یادآوری ایجاد صندوق برای بیماران سخت درمان در اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: این صندوق از سال گذشته برای این بیماران تعریف شده و هنگام مراجعه به مراکز درمانی، مقداری از قابل توجهی از پول دارو توسط این صندوق پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بیمارن سخت درمان و خاص استان مرکزی که در اداره کل بیمه سلامت استان نشان دار نشده‌اند با پرداخت هزینه دارو و ارایه فاکتور به کمیته بیماران خاص استان، ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه داروی این افراد توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

معاون بیمه و درمان بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت بیماران اوتیسم نیز در سازمان بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند و خدمات درمانی به صورت کامل به این افراد ارایه می‌شود.

نجاتی با یادآوری ارایه خدمات بیمه‌ای رایگان به پنج دهک اول جامعه توسط سازمان بیمه سلامت افزود: افراد می‌توانند با شماره گیری #۱۶۶۶* به سامانه شهروندی وارد شده و درصورتی که جزو پنج دهک اول جامعه باشند به صورت رایگان از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شوند.

۶۵۴ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha