طرح‌ریزی برنامه‌های تحقیقاتی مشترک بین دانشمندان ایران و روسیه

مسکو-ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در بدو ورود به مسکو گفت: طرح‌ریزی برنامه‌های تحقیقاتی مشترک بین دانشمندان ایران و روسیه در دستورکار است.

به گزارش ایرنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی که بنا به دعوت رسمی دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و بازرگانی روسیه سفر کرده است، این سخنان را سه‌شنبه در آغاز این سفر بیان کرد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری با اشاره به روند رو به توسعه مناسبات دوجانبه گفت: با همکاری بنیادهای علم ایران و روسیه، از تعدادی از دانشمندان دو کشور در برنامه‌های تحقیقاتی استفاده می‌شود.
دهقانی فیروزآبادی همچنین درباره برنامه‌های سفر دو روزه خود به مسکو اظهار داشت: در این سفر با مقامات دولت روسیه در حوزه علم و فناوری جلساتی خواهیم داشت.
به گفته معاون رئیس جمهوری، توسعه همکاری‌های فناورانه صنعتی، نانوفناوری، هوانوردی، دارو و تجهیزات پزشکی از محورهای این سفر است.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در فرودگاه بین‌المللی شرمتیووا مسکو استقبال کرد.
دیدار با آندره فورسنکو  دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه در امور علمی و فناوری و دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و بازرگانی این کشور و بازدید از برخی مراکز از برنامه های دهقانی فیروزآبادی در مسکو است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha