۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85269149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری رویداد « کار و تک » سبب اُمیدآفرینی در بین دانشجویان می‌شود

اصفهان - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: برگزاری رویدادهایی مانند « کار و تک » با هدف برقراری ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت، به اُمیدآفرینی در بین دانشجویان و جلوگیری از مهاجرت نخبگان منجر می‌شود.

به گزارش ایرنا، رویداد « کار و تک » با هدف برقراری ارتباط راحت‌تر دانشجویان و آشنایی آن‌ها با مراکز صنعتی دیروز دوشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد و حدود ۳۰ شرکت و واحد صنعتی بزرگ استان اصفهان در این رویداد که تا امروز برگزار می‌شود، حضور دارند.

حمیدرضا صفوی‌ روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برگزاری این رویداد درباره ۲ نکته اصلی برای دانشجویان شفاف سازی می کند، افزود: نخست اینکه، دانشجویان متوجه می شوند که به اندازه کافی برای شغل و جذب در صنایع مختلف در کشورمان ظرفیت وجود دارد به همین دلیل امید به آینده در بین آنها افزایش می یابد و از مهاجرت آنها جلوگیری می کند چرا که برخی از دانشجویان و نخبگان به دلیل اینکه از نیاز صنایع مختلف به آنها آگاهی ندارند مهاجرت می کنند.

صفوی ادامه داد: نکته دوم این است که نیازهای صنایع برای انجام کارهای تحقیقاتی در دانشگاه ها مشخص می شود و استادان و دانشجویان می توانند بر اساس آن‌ها نسبت به تعریف طرح های پژوهشی، رساله و پایان‌نامه اقدام کنند و از طرفی، صنایع نیز دانشجویان مستعد را شناسایی می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: همکاری متقابل بین دانشگاه و صنعت اگر به همین منوال پیش برود، بُرد بُرد و به نفع ۲ طرف است.

وی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در سال های گذشته دچار تنگناهایی بود که سبب عدم شناخت کافی از ظرفیت های طرفین شد، اظهار داشت: با برگزاری رویدادهایی مانند « کار و تک » و حضور مستقیم مدیران و کارشناسان صنایع در داخل دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان ارتباط نزدیکتر و کارآمدتری با آن‌ها برقرار می کنند.

صفوی خاطرنشان کرد: در رویداد کار و تک علاوه بر برپایی نمایشگاه، دوره هایی نیز بمنظور آشنایی بیشتر دانشجویان با صنایع مختلف و برخی مباحث کاربردی بمنظور فعالیت در صنایع برای آن‌ها برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت دانشگاه صنعتی اصفهان از حضور صنایع در این مرکز علمی استقبال می کند، اعطای بورسیه صنعت را یکی از برنامه های این دانشگاه دانست و گفت: امسال با درج در دفترچه کنکور، نخستین گروه از دانشجویان «بورسیه صنعت» در این دانشگاه پذیرفته شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز این طرح با عنوان « استاد محور » و با استفاده از ظرفیت های صنایع بزرگی مانند فولاد، سایپا، ایران خودرو و اسنوا اجرا می شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha