دومین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در فشافویه به ایستگاه پایانی رسید

شهرری - ایرنا - آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، مسئولان محلی و مردم در محل کاروانسرای تاریخی کنارگرد حسن آباد فشافویه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دومین دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور جمع زیادی از تولیدکنندگان محصولات بومی و محلی از استان های مختلف کشور جهت بازدید و خرید عموم مردم و شهروندان از ۲۴ مهرماه همزمان با ولادت باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و هفته فرهنگی شهرستان ری در کاروانسرای تاریخی کنارگرد شهر حسن آباد فشافویه آغاز به کار کردن و امروز سه شنبه به کار خود پایان داد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این آیین گفت: قطعا برگزاری چنین برنامه هایی سبب ایجاد تحرک اقتصادی و نشاط اجتماعی خوبی خواهد شد که خوشبختانه با استقبال بی نظیر مردم بخش فشافویه و شهر حسن آباد روبرو شده است.

دومین جشنواره فرهنگ اقوام ایراین زمین در فشافویه به ایستگاه پایانی رسید

مهدی باب الحوائجی با اظهار خرسندی از برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی با ایجاد محیطی شاد و مفرح برای شهروندان خاطرنشان کرد: از همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره به ویژه بخشدار فشافویه که زمینه شادمانی و سرور شهروندان و مراجعین را فراهم کرده است تشکر و قدردانی می کنیم.

وی افزود: سرزمین ری به عنوان قبله تهران، دارای فرهنگی غنی و تاریخی عمیق است که وجود بارگاه منور حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و همچنین آثار متعدد تاریخی گواه این موضوع است.

این مسئول اظهار داشت: برگزاری چنین مراسم های در این شهرستان بایستی به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد تا عموم مردم بویژه گردشگران با فرهنگ تاریخی و مذهبی ری بیش از پیش آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، این جشنواره به همت شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه و همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان ری به مدت ۹روز با حضور اقوام و هنرمندان، در ۵۰ غرفه در محل کاروانسرای شاه عباسی محل برگزاری جشنواره با هدف حفظ مواریث  فرهنگی کهن بوم ایران و همبستگی بین تمام اقوام برگزار شد.

دومین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گذر گردشگری کنارگرد بخش فشافویه شامل بخش‌های مختلفی همچون سازه های دستی، هنرهای تجسمی، تولید کیف و کفش، غذاهای خانگی که همگی از تولیدات مردم این بخش است، برگزار شد.

بخش فشافویه به مرکزیت شهر حسن آباد در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان ری در مسیر جاده قدیم تهران – قم واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha