۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۴۸
کد خبر: 85269877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲۳ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۴۸
کد خبر: 85269877
۵۲۳ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۵۲۳ هکتار از اراضی ملی این استان سال گذشته رفع تصرف و از دست متجاوزان به عرصه‌های ملی خارج شد.

سرهنگ «حمید ارسلانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی در قالب ۱۰۳ فقره پرونده با هدف حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

وی ادامه داد: ۲۴۳ مورد پرونده امسال برای رفع تصرف ۷۹۱ هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان مرکزی تشکیل شد که تاکنون ۶۶ درصد این اراضی از دست متصرفان خارج و رفع تصرف بقیه این اراضی نیز در دستور کار قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۴ فقره پرونده نیز امسال برای جلوگیری از تخریب و تصرف ۶۸ هکتار از اراضی ملی این استان تشکیل شده‌است.

سرهنگ ارسلانی گفت: تصرف اراضی ملی به صورت شخم و ایجاد شیار، ساخت و ساز غیر مجاز و احداث باغ در اراضی ملی انجام شده بود که با شکایت و پیگیری به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی و با حکم مراجع قضایی از دست متصرفان خارج شد.

وی افزود: ۲۳ هزار راس دام نیز امسال در قالب ۸۴ فقره پرونده از مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی اخراج شده‌اند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha