۹ تیر ۱۴۰۲، ۷:۵۲
کد خبر: 85153784
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲۹۳ هکتار از زمین‌های ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲۹۳ و نیم هکتار از زمین‌های ملی و طبیعی این استان از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف شد.

سرهنگ «حمید ارسلانی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این زمین‌های ملی و طبیعی استان مرکزی در قالب ۴۷ فقره پرونده با هدف حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی بیان کرد: شهرستان‌های زرندیه، اراک، خمین و ساوه بیشترین زمین‌های ملی و طبیعی رفع تصرف شده در استان مرکزی را در سال جاری به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: ۸۲ مورد پرونده نیز از ابتدای امسال تاکنون برای رفع تصرف ۲۸۸ هکتار و چهار فقره پرونده برای جلوگیری از تخریب و تصرف ۱۵ هکتار از زمین‌های ملی و طبیعی استان تشکیل شد.

سرهنگ ارسلانی، از اخراج ۱۵ هزار و ۶۲۱ راس دام غیرمجاز از زمین‌های ملی و طبیعی استان مرکزی خبرداد و افزود: این تعداد دام در قالب ۳۹ فقره پرونده از مراتع و زمین‌های طبیعی استان اخراج شدند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha