پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان قوی است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه؛ ایران قوی را در گرو داشتن آموزش و پرورش قوی دانست و گفت: اعمال پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش؛ تربیت دانش آموزان قوی در همه ساحت‌های تعلیم و تربیت و زیستی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ « سلمان محمدی» روز چهارشنبه در مراسم زنگ «پایداری» به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان دخترانه شهید چمران کرمانشاه، توضیح داد: پدافند غیرعامل یعنی دفاع غیر نظامی؛ زیرا همیشه جنگ به صورت نظامی نیست و می تواند به شکل های دیگر باشد، لذا ما باید بتوانیم در حوزه های مختلف از کشور و نظام دفاع کنیم.

وی به قدرت بازدارندگی کشورمان در دنیا اشاره کرد و گفت: به دلیل این موضوع دشمنان توان رویارویی نظامی با ما را ندارند و از روش‌های دیگری به دنبال اقدام علیه کشورمان هستند و ما نیز باید قویتر شویم.

پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان قوی است

محمدی در ادامه هدف از به صدا درآمدن زنگ "پایداری" در مدارس استان را یادآوری اهمیت بالای مسائل پدافندی عنوان کرد و گفت: از مهم ترین اقدام های پدافند غیرعامل برای دانش آموزان خوب درس خواندن است که انشاء الله نسل مقدمه ساز تمدن نوین اسلامی شوند.

پدافند غیرعامل یعنی در مقابل با نفوذ دشمنان در ابعاد مختلف هوشیار باشیم

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه نیز در این مراسم؛ به ابعاد بسیار گسترده و پیچیده پدافند غیر عامل در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، سایبری، شیمیایی، زیستی و دیگر مسائل اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل ما یعنی اینکه در مقابل نفوذ دشمنان هوشیار باشیم.

«رسول مجد» افزود: باید به صورت علمی، دقیق و بروز، همه جانبه در مقابل اقدامات دشمنان عمل و با هرگونه نفوذ آنان مقابله کنیم.

پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان قوی است

وی در ادامه حمله به دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته را یک نمونه ای از حملات پدافند غیرعاملی از نوع شناختی آن عنوان کرد که با آگاهی دادن به دانش آموزان و جامعه نسبت به هجمه دشمنان در ابعاد اجتماعی، رسانه ای و سیاسی با آن مقابله کنیم.

مجد، همچنین با اشاره به قدرت نظامی کشورمان در ساخت ماهواره، موشک، پهباد و سایر بخش ها، گفت: دشمنان با دیدن اقتدار نظامی ما دیگر حرف معروف خودشان که همه گزینه روی میز است، نمی زنند، زیرا ایران قوی و توان رویارویی نظامی با ما را ندارند.

وی تاکید کرد اگر در همه ابعاد قوی عمل کنیم دشمنان جرائت اقدام علیه ما را ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha